Sminke er som en maske

Reklame | BliVakker

Ikke alle dager er fylt med glede. Noen dager/perioder er fylt med depresjon. I dag ble det en slik dag. Etter å ha hatt en liten spadag og deretter sminket meg, ble dagen min dratt lengre ned i gjørma. Det hele startet med at jeg savnet tantebarnet mitt og så begynte sorgen å ta over. Så jeg gjorde som jeg alltid gjør når jeg ikke orker å deale med tårer. Jeg skøyv det bort og pustet med magen. For ingenting skulle få meg til å knekke i dag. Det var hvertfall det jeg tenkte, men det gikk ikke mange timer før verden min virkelig falt sammen.

Så her sitter jeg med full sminke og føler meg helt forferdelig. For det er ingenting i hele verden som kan fikse et knust hjerte som bærer på en så stor sorg. Derfor ligger jeg i stua med en stor klump i magen og tårer nedover kinnene. Da er det jo bra jeg tok noen bilder av sminken før den ble helt ødelagt. Så la oss ta en titt på hvordan det ble.

Sånn utenom at jeg trenger noe bedre til å tegne bryn så liker jeg virkelig denne looken. Jeg så for meg et mye bedre og mer positivt innlegg da jeg skulle fortelle om Jeffree Star sitt palette, men slik ble det altså ikke. Dessuten er det bedre å være 100% ærlig om at man har en dårlig dag enn å late som at livet er perfekt.

Når det kommer til sminken og denne looken så er det definitivt noe jeg gjerne kunne tenkt meg å brukt mye oftere. Denne looken var så fin og sminken er veldig lett å bruke. Så jeg er mer enn fornøyd med dette palettet. Og hvis du har lyst til å kjøpe det samme palettet så finner du det på linken under.

Jeffree Star palette

Det eneste jeg ikke likte var sminkekostene jeg brukte. Dessverre er jeg ikke så flink til å kjøpe inn nye koster som jeg trenger, men hvis jeg skal lage en slik look (bedre) så burde jeg ha en annen kost. Ellers har jeg bare positivt å si om dette produktet. Så utrolig bra palette med de perfekte fargene. Skulle nesten tro at det var lagd spesielt for meg, så mye elsker jeg det. Så dette kommer til å bli brukt mye.

Kanskje vente til jeg har en god dag sånn at jeg slipper å ødelegge sminken med en gang jeg har lagt den. For i dag føles det ikke noe bra å være meg. Og jeg vet at jeg ikke har noe grunn til å klage og at det finnes mennesker som har det verre enn meg, men det hjelper ikke på den smerten jeg bærer på hver eneste dag. Det hjelper heller ikke på depresjonen, angsten og den klaustrofobiske følelsen av å sitte hjemme dag ut og dag inn. Så ja, det finnes mennesker som har det verre, men livet mitt føles allikevel ut som et mareritt til tider og det må man få lov til. Vi kan ha alt, men allikevel føle oss dritt. Ingen har et perfekt liv uansett hvor mye dem prøver å late som.

Så ja, jeg deler alle mine opp og ned turer. Hvorfor? For å vise at det kan være tøft til tider, men også at man klarer å komme seg opp på beina igjen selv etter den verste stormen. Jeg vil også vise dere at man ikke skal dømme noen etter utseende. De kan se fantastisk ut, men allikevel ha det forferdelig inni seg. Derfor burde du tenke det om før du skriver en kommentar eller sier noe. Ord kan såre og du vet aldri hvordan dagen til vedkommende egentlig er. Noen ganger er det bedre å holde munn enn å si det du egentlig mener. Noen ganger er den ene positive kommentaren alt et menneske trenger. Så pass på hvilke ord du bruker enten det er med munnen eller tastaturet.

Noen bruker sminke som en maske  for å skjule smerten. Andre bruker sminke for å føle seg pen, sterk og selvsikker. Du kan ikke vite hva grunnen er til at et menneske sier eller gjør noe. Ingen kan vite hva den andre føler. Og det er derfor det er så viktig å være snill mot andre og bry seg om andre.

Nå skal jeg ligge her og gjøre som jeg alltid gjør på slike dager, gråte sånn at jeg kan føle meg bedre etterpå. For det er alltid en regnbue etter en storm. Man vet bare ikke hvor lenge stormen varer. Så ta godt på hverandre og spre positive ord fremfor hat.

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg