Psykolog, tur og mat

Det er ikke veldig mye denne kroppen tåler, men jeg føler at det er en helt grei dag i dag. Jeg har fått lagd middag til meg og samboeren min. I dag ble det kyllingfilet med ris, saus og salat. Det er så fint å ha middager som smaker ekstra godt og er sunt for kroppen. Jeg kan fort bli matlei hvis det blir mye av det samme så jeg er jo veldig takknemlig for at vi har muligheten til å ha så mye forskjellig. Det er ikke noe jeg tar forgitt fordi jeg vet hvor vanskelig økonomien kan være og at man plutselig kan sitte med kun pasta og supper. Så det at jeg har vært så heldig å ha nok penger til litt dyrere mat er jeg veldig glad for. Også er jeg jo veldig glad i å lage mat så det å stå og måtte koke pasta eller suppe hver dag hadde jo fort blitt veldig kjedelig for meg. Så i mine øyne betyr nok penger til mat mye mer enn masse dyre klær, pynteting og møbler eller en tur ut å spise på restaurant. Nå er jo økonomien helt grei. Vi får betalt regninger, vi har mat på bordet hver eneste dag og vi har klær å ha på oss. Vi har også et sted å bo der vi trives veldig godt. Vi lider ikke noe nød.

Sånn så altså dagens middag ut i dag. Jeg må skryte litt av kyllingen for det er faktisk den mest saftige kyllingen jeg har lagd så den ble jeg veldig fornøyd med. Det smakte utrolig godt. Og jeg syns at hvis man er stolt av noe man har lagd eller gjort så skal man få lov å skryte litt av seg selv uten at det blir sett på som noe negativt. Så da ble det en liten klapp på skulderen til meg i dag.

Lengre enn middag har vi egentlig ikke kommet i dag. Vi våkna begge to kl.15:00 så det har egentlig ikke blitt så mye tid til noe annet, men vi har planer om å komme oss en liten tur ut av døra i dag. Om det bare blir ned til postkassa eller bort til krysset er det samme. Et sted må man jo begynne og spesielt samboeren min må jo ta det litt gradvis ettersom han har ligget syk en god stund nå, igjen. Han er fortsatt ganske sliten, men jeg tror vi begge har godt av å komme oss litt ut i frisk luft og bevege kroppen litt.

Så det er nå planen for i dag. I morgen skal jeg ha en ny telefonsamtale med psykologen min. Jeg prøver å ikke tenke så mye på det fordi jeg blir helt dårlig. Det har ikke hjulpet noe på telefonskrekken min enda, men jeg håper jo at det vil bli bedre etterhvert. Jeg blir jo helt ødelagt etter en time i telefonen med psykologen min, men sånn er det bare. Ingen har sagt at det å bli frisk er enkelt. Det krever hardt arbeid og veldig mye energi. Det krever også viljestyrke og motivasjon. Akkurat nå er min motivasjon for å ta den telefonen når psykologen ringer at jeg i fremtiden ikke trenger å være avhengig av at andre må ringe for meg. Trenger jeg å dra til legen eller tannlegen så kan jeg ringe selv og bestille time. Det hadde betydd utrolig mye for meg. Jeg liker jo ikke å være avhengig av andre, men den angsten sitter såpass dypt så det må jobbes mye med den.

Jeg håper psykologen gir meg litt å jobbe med og forteller meg hvordan jeg jeg skal jobbe med de tingene jeg sliter mest med. At jeg får noen hjemmelekser da. For jeg trenger å pushe meg selv, men på riktig måte og det vet psykologen best. Det er jo dette dem jobber med og har tatt utdanningen i så det er jo lettest for dem å vite hvordan jeg skal gå frem for å bli frisk. Jeg har ikke peiling. Jeg har prøvd så mye forskjellig opp igjennom årene så det blir spennende å høre hva psykologen mener at jeg skal gjøre etterhvert. For det er ganske mye å jobbe med her…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg