Ønskeliste – bøker

Hele livet har jeg egentlig ønsket å lære mer om diverse temaer. Jeg lånte jo bok av broren min for en del år siden for å lære om 2. Verdenskrig sin historie. I tillegg har jeg alltid likt å se på programmer på TV som har handlet om funn fra aliens, vikinger og faraoer. Nå som jeg har blitt eldre så har jeg vært på leting etter bøker som jeg kan lese om oldtidens Egypt og verdensrommet. Men så begynner jeg å tenke enda litt mer på hva andre type bøker jeg kunne lett etter og kommer innpå dette med norrøn mytologi som jeg syns er ganske spennende. Så jeg har jo lyst til å bruke litt penger på litt bøker som jeg kan sitte å lese i og lære nye ting. Når jeg får skaffet meg slike type bøker vet jeg jo ikke, men jeg håper jo jeg får råd før sommeren hvertfall. Det må vel være målet å hvertfall få kjøpt en av bøkene før sommeren. Slike bøker er jo dyre så jeg kan ikke akkurat forvente at noen skal kjøpe en bok til meg som koster flere hundre så da får man spare/kjøpe når man har råd. Men jeg tenkte jeg skulle fortelle hvilke 3 bøker jeg har funnet ut at jeg skal kjøpe.

1. Astronomi – en kosmisk reise av Øystein Elgarøy

2. Egypternes hemmeligheter oversatt av Gunnar Falkum

3. Norrøn mytologi av Jorg Aune

Det er jo ganske spennende bøker i mine øyne. Man vil jo lære utrolig masse nytt og det syns jeg er veldig gøy. Jeg vil heller lese en skikkelig vanskelig og tung bok om et tema jeg liker enn å lese om politikk i avisen f.eks. Jeg har jo allerede lest boken om historien til Olav den hellige. Det er jo mye fakta, navn og årstall å forholde seg til, men det er en bok jeg leste ganske lett og som jeg har fått lært utrolig mye fra. Så står det jo på slutten av boka at det skal komme en bok til om en litt annen historie så den skal jeg også lese når den kommer.

For meg er det veldig mye enklere å lese om litt andre temaer enn man finner i disse romanene i butikken. Jeg har prøvd å lese en serie, men det var ikke noe for meg. Når jeg skal lese så må jeg syns at innholdet er fascinerende og fengslende. Jeg blåser i romantikk og drama. Gi meg en bok om gamle gravkammer eller funn av et legendarisk smykke så skal Jeg lese den fra perm til perm. Men å lese om kjærlighet eller se på en film om kjærlighet det har egentlig ikke vært helt min greie. Jeg er ikke den typisk grinefilm og snufsepapir jenta. Egentlig har jeg lyst til å bruke lesing for å lære mer om ting som ligger dypere og som sikkert kan være ganske kjedelig for noen andre å måtte lese, men for meg er det å reise inn i en helt annen verden.

Hvis dere har noen andre forslag på norske bøker om disse temaene så vil jeg veldig gjerne høre deres boktips. Da spesielt om egyptiske funn og historien om farao, slavene og alt dette. Eller om universet og hva som finnes der ute og funn fra aliens og ufoer.  Også all fakta som handler om alt fra tusser og troll til nøkken osv. Så er det veldig spennende å lese om funnene dem har etter vikinger. Både store og små funn. Så vis du vet om en bok som passer meg så ta kontakt i kommentarfeltet eller på facebooksiden til bloggen.

Så har jeg lyst til å høre om det er noen andre som syns dette er spennende å lese om. Hvis ikke, hva liker dere å lese?

6 kommentarer
    1. Har du sjekket på Finn.no eller i Tise for å se om noen selger bøkene brukt? Jeg har funnet mange bøker helt ned til 30,- – 50,- pr. stk på Tise 🙂 Dog leser jeg litt andre type bøker enn deg, men det kan jo være verdt en sjekk 🙂

      1. Takk for tipset. Litt langt å dra til Mjøndalen, men hvis jeg er i nærheten så skal jeg stikke innom. Eller så kan det vel hende at dem har noe lignende her i området.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg