Mat og gresskar

Tidligere i dag kom varene fra Kolonial. Der kjøpte jeg egentlig det meste. Det var middager, gresskarene jeg viste dere og en del grønnsaker. Her går det veldig mye penger på grønnsaker. Planen var egentlig å handle fra Meny fordi det er der jeg pleier å handle og de har mange gode tilbud. Det ble ikke noe av fordi det var tomt for så mye. De hadde ikke noe kjøttdeig av noe slag, nesten ikke noe kyllingfilet og mye annet var tomt også. Så da ble jeg litt frustrert og endte opp med å kjøpe alt på Kolonial, men de har jo ikke alle disse tilbudene. Så det endte med at jeg kjøpte noen småting fra Meny i tillegg til alt fra Kolonial. Av og til skulle man tro at jeg har for mye penger, men nå har vi hvertfall og alt mulig vi trenger på en god stund. Noe som er veldig bra for da kan vi spare til julehandel og da mener jeg mat til julen. For når det kommer til julen så er det ting jeg bare MÅ ha. Og som alle vet så er julemat osv. ganske dyrt. Selvom vi skal feire julen her hjemme så vil jeg fortsatt ha julemiddagen og jeg vil også ha kalkun på nyttårsaften. Så da går det en del penger til det og da må man spare opp litt.

Tingene jeg bestilte fra Meny har hvertfall kommet. Jeg satt leveringsdatoen i dag på begge to sånn at jeg bare fikk alt samtidig. Det endte med Tetris i frysern og nesten det samme i kjøleskapet, men jeg fikk plass til alt. Og best av alt er at jeg fikk tak i LAMMEKJØTTDEIG endelig. Så i løpet av dagen skal jeg prøve å få lagd kjøttbollene som jeg har lengtet etter sååå lenge. Det blir ikke det samme med vanlig kjøttdeig så når jeg fikk de pakkene med kjøttdeig av lam så ble jeg veldig glad. Det var jo så klart fra Kolonial for Meny hadde jo ikke kjøttdeig. De hadde andre ting som var et must å kjøpe da. Jeg handlet bl.a ostepanetter for de 4 jeg kjøpte sist har vi alt spist opp. I tillegg ble det noen druer i løsvekt. Det er så lenge siden jeg har kjøpt, men jeg ble litt skuffet av kvaliteten på de. Heldigvis var det flere av de som smakte veldig godt. Faktisk er det nøyaktig det jeg koser meg med nå som jeg sitter å skriver. Jeg kjøpte også honningmelon. Det er noe av den beste frukten og de var på tilbud så da ble det 2 sånne. Siden jeg spiser halvparten på en dag så er egentlig ikke to stykker så veldig mye. Så det ble litt småting vi kan kose oss med. Samboeren min har en skål med druer inne hos seg og jeg har en her. Det som sjokkerte meg aller mest var egentlig de to gresskarene jeg handlet fra Meny. Dere har jo sett det jeg kjøpte hos Kolonial, men dette er sååå mye større. Jeg viser dere jo gresskarene etter hvert som de er skjært ut, men fy søren det kommer til å bli litt av en jobb. For på Kolonial så stod det at det veide 4,5kg og på Meny stod det 1,5kg. Vel, det var noe som ikke stemte med det hvertfall for de gresskarene var enorme i forhold til det første.

Så når jeg skal skjære gresskar så blir det litt av en jobb. Jeg har jo alle gresskarkjernene som må ut. Dette skal skyldes og inn i ovnen slik at jeg senere kan bruke det i rundstykker. Disse kjernene er jo annerledes fra de jeg kjøpte i butikken så jeg er veldig spent på hva smaken blir i forhold til de man får i butikken. Og selvfølgelig vil det komme en oppskrift på hvordan jeg gjør det hele. Så det er bare å vente også kommer det i løpet av de neste dagene, håper jeg. Jeg må bare se an formen først, men gresskarlyktene må jo bli ferdig i løpet av et par dager senest. Halloween er jo snart og da må dem jo være klare.

Mest sannsynlig tar jeg gresskarene med ut på kvelden for å vise hvordan de ser ut i mørket, men de skal stå inne. Vi har egentlig ikke noe sted å sette dem ute så da får vi ha dem inne. Og jeg vet nøyaktig hvor de kan stå. Det kommer til å bli så koselig når gresskarene har kommet på plassen sin for da er det faktisk ingen som mangler før halloween er her. Så nå skal jeg slappe av litt med druer også får vi se om jeg orker å starte på de gigantiske gresskarene sammen med samboeren min.

Bloggen på Facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg