Lese andre sin blogg

En ting jeg har vært veldig dårlig på er å lese andre sine blogger. Jeg følte vel egentlig at jeg hadde nok med min egen blogg, men når det kan kommet inn kommentarer fra andre bloggere så har jeg vært flinkere til å gå innom nå i det siste. Så vis du har egen blogg så legg igjen en kommentar så vil jeg ta meg en tur innom og lese. Så dette er jo noe jeg har lyst til å bli flinkere på. Kanskje gå innom blogg.no sin forside og sjekke ut de nyeste innleggene der eller se litt rundt på Facebook om det er noen som legger ut noe der. Kanskje jeg finner noen blogger som jeg syns er verdt å følge videre.

For å være helt ærlig så vet jeg ikke helt hvordan type blogger jeg har lyst til å lese. Jeg må nesten bare besøke masse blogger og se om det er en blogg som fanger min oppmerksomhet. For jeg kan like en blogg med mye sminke og klær eller interiør, men også de bloggene som er helt annerledes. Jeg har jo lest så mye forskjellig så det er egentlig vanskelig å vite, men når jeg har funnet de bloggene jeg vil lese så vet jeg det. Enkelt og greit.

Bloggen må så klart være fascinerende og virkelig fange min oppmerksomhet. Den må være ryddig og ha minst mulig skrivefeil. Alle innleggene må inneholde minst et bilde. Overskriften må fange min oppmerksomhet og vise hva innlegget faktisk handler om. Jeg ønsker å lese en blogg som skriver daglig og som klarer å uttrykke seg igjennom bloggen. Jeg orker ikke masse bilder med en setning mellom hvert bilde for det syns jeg blir kjedelig å lese og litt rotete. Skal man ha masse bilder så burde bildene komme etter hverandre eller så burde du ha skrivd såpass mye at det passer med et bilde inni mellom tekstene.

Jeg har en del krav til hvordan bloggen skal være vis jeg skal lese det og folk kan være uenig med meg. Vi liker jo forskjellige type blogger og det er helt greit. Dette er min mening og mine krav om jeg skal lese en blogg fast, men det betyr jo ikke at jeg ikke kommer innom andre type blogger og legger igjen en kommentar. Det er bare det at jeg kommer ikke til å sjekke den bloggen med mindre jeg finner et innlegg på Facebook eller blogg.no sin forside. De jeg liker ekstra godt kommer jeg til å notere ned og besøke en gang om dagen. Dessuten er dette min blogg så vis dere kommer inn og leser her så vil dere fort finne ut av at jeg legger ut mine meninger og hvordan dere tar de i mot er jo opp til dere. Vi er ulike og det vil alltid være noen som ikke liker det jeg skriver. Det er helt greit, men da er det noe som heter å respektere andres meninger og ikke komme med kvalme.

4 kommentarer
    1. Jeg hadde knapt nok lest en blogg selv da jeg startet, men det gikk ikke mange dagene før jeg hadde oppført en rekke linker til utgivelser av interesse. For mitt vedkommende, har det også vist seg at de medbloggere som finner veien til min blogg, i stor grad består av bloggere hvis konsept er tilsvarende interessant for meg! Flesteparten av utgivelsene jeg leser gjevnlig, har faktisk blitt meg ‘servert’ via kommentarfeltet mitt 🙂

      1. Ja jeg tenker jo at jeg har lyst til å stikke innom en blogg der dem faktisk har tatt seg tiden til å komme innom min også. Det er jo ekstra gøy å ta turen innom da. Men så var Det jo ikke så mange som har kommentert bloggen min før nå. Haha. Men jeg håper jeg finner noen blogger jeg kan notere meg.

      1. Ja jeg føler det er viktig å utforske bloggen litt mer enn bare det siste innlegget. Man vet jo ikke hvordan bloggen er før man har sett litt. Takk for at du tok deg tid til å kommentere.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg