Kaker og en sunnere livsstil

Når verken jeg eller samboeren min får sove om natta så har vi hvertfall hverandre å snakke med. I tillegg ble det litt skriving med mamma igjen på morgenen som heller ikke sover noe på natta. Jeg har nemlig fått krydderkakeoppskriften og den gleder jeg meg skikkelig til å lage. Det er noe helt spesielt med kaker fra barndommen. Jeg husker så godt at jeg som barn satt å smuldret opp kakestykket og spiste med skje. Det var det beste jeg viste. For en merkelig måte å spise kake på eller kakesmuler rettere sagt. For det var jo nøyaktig det dette ble før jeg klarte å få i meg kaka. Så det ligger jo gode minner minner bak denne kaka. Jeg har jo også bakt den selv, hjemme hos mamma. Det begynner jo å bli noen år siden. Faktisk begynner det å bli noen år siden jeg har spist krydderkake i det hele tatt. Det har faktisk gått i brownie når jeg skal lage noe, men ikke nå lengre. Det er så mange kaker jeg har lyst til å bake så det at jeg kan bruke helgene til det syns jo jeg er veldig gøy og egentlig helt genialt. Jeg har noe å finne på, vi får noe å kose oss med og jeg kan legge det ut på bloggen.

Jeg vet ikke om det blir noe kake denne helgen fordi det er påske og Meny leverer ikke så mye nå. Også tror jeg ikke vi har så veldig mye ingredienser til å lage kake, men neste helg blir det definnetivt kakebaking. Så da står det egentlig mellom gulrotkake og krydderkake. Jeg skal jo lage begge deler, men hvem som blir neste helgs utvalgte får vi se på. Oppskriftene er hvertfall klare og jeg gleder meg som en liten unge til å komme i gang.

Før det blir det vel å lage en runde med rundstykker for de falt i smak. Så kanskje jeg skal gjøre det til helgen. Det er ikke kake, men det er fortsatt utrolig godt og det er jo baking. Så får vi prøve å spise sunt resten av uka og gå turer sånn at vi kommer oss i form igjen.

Det er viktig å kose seg, men det er minst like viktig å holde seg i form. Så selvom man føler at man ikke orker eller vil gå ut døren så føler jeg det er viktig å gjøre det allikevel. For når man har gått en tur enten det er kort eller langt så får man en skikkelig god følelse. Det er rett og slett viktig å holde seg i form. Jeg kjenner jo at det føles bedre psykisk etter en gåtur så det å kunne ta disse småturene med samboeren min har betydd utrolig mye for meg.

Så jeg håper jo at jeg klarer å sette mer fokus på trening og sunnere mat fremover også får kakebaking være den lille fridagen og godbiten for uka. At man avslutter uka med å kose seg rett og slett. Det tror jeg kommer til å bli veldig bra og kanskje litt lettere å gjennomføre enn å kutte ut søtsaker helt. Det har blitt litt vel mye den siste tiden så det å få fokuset over på en litt sunnere livsstil blir nok bra for oss begge. Så får vi se hvordan det går fremover.

2 kommentarer
      1. Så gøy. 🙂 ja, tiden går litt fortere når man kan bake. Også er det jo gøy når man får til ting som man kanskje ikke har prøvd før.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg