Jeg har bakt loff

Jeg ble til slutt bedre i magen og fikk lyst til å bake noe midt på natta. Så jeg lagde derfor litt rundstykker og en loff. Siden jeg ikke har en brødform så ble det ikke så høyt  men det smakte godt og det er jo det viktigste. Det ble veldig søte skiver da. Igjen har jeg desverre ikke noe oppskrift fordi jeg bare tar gjær, vann, mel og salt så det blir en fast deig. Nå er det veldig mange gode oppskrifter på nettet så hvis man ønsker å lage en loff så er det jo bare å søke på pintrest eller Google. Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på en del oppskrifter på pintrest så da kan jeg jo dele med dere lesere når jeg finner en god oppskrift. Jeg har jo lyst til å prøve og bake brød så vi får se om det finnes noen gode brødoppskriften på pintrest. I tillegg blir det jo kaker hver helg så dette blir spennende. Forhåpentligvis blir det noe oppskrifter som jeg kan dele med dere lesere. Også kan jo dere teste ut hvis dere vil det.

Over ser dere bilder av loffen. Jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Jeg viste jo at den kom til å ese ut siden deigen ikke lå i en form, men det ble faktisk ikke så ille som jeg fryktet. Jeg var jo sikker på at den ikke kom til å heve og at den ikke ble stekt nok osv. Det gikk jo en million tanker i hodet mitt igjennom tiden jeg brukte på å bake. Så når dette ble resultatet så ble jeg ganske fornøyd. Jeg har brukt å lage rundstykker fordi jeg aldri har vært noe flink til å lage brød og loff uten form, men det blir nok flere til at jeg lager flere loff i fremtiden. Med eller uten form, det er jo smaken som teller og det var godt. Jeg tok 3 skiver med leverpostei mens jeg satt og så på mot i brøstet.

Men nå begynner sola å stå opp igjen så da skal jeg pusse tenna og hoppe i seng. Jeg kjenner at jeg begynner å bli ganske trøtt nå så da er det greit å prøve å sove mens kroppen først har lyst. Når jeg står opp skal jeg få ryddet siste rest på soverommet for i dag har samboeren min ordnet ganske mye der inne. Jeg skal vise dere i morgen. Det ble veldig stilig. Så der blir han vel sittende store deler av dagen, tenker jeg. Det er jo veldig greit at han har en plass å jobbe på, enten det er til jobben eller han vil spille musikk. Han har hvertfall fått ting litt på plass nå. Så da mangler det egentlig bare en kommode til klærne mine og en seng. Dette har vi snakket om så alt for lenge, men nå skal vi få orden på det. Før sommeren skal alt være på plass. Det kommer til å bli så deilig å få klærne mine inn i skuffer i stedenfor å ha dem oppå pappesker. Det gjør meg ikke noe, men greit å slippe at klærne mine samler støv.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg