Ikke noe bedre ennå

Nå har jeg vært ganske utslitt i flere dager og jeg kjenner på kroppen at det ikke kommer til å bli bedre med det første. Det er bare sånn det er noen ganger. Jeg kan være så langt nede, uten energi i flere dager. Ingenting hjelper og jo mer jeg gjør jo verre blir det. Jeg prøver så klart å hvile mest mulig, men jeg er alltid så rastløs og orker ikke ligge stille en hel dag. I dag har jeg bare gått ut med søpla og lagd middag, men i dag var det nok til å tømme energien. Jeg bare et ønske og det er at jeg er bedre til uka og til psykologtimen. Det er et stykke å reise til psykologen. Så da er det bare å hvile mest mulig. Nå har jeg sett på Annabelle og Annabelle comes home. Skal jeg være helt ærlig så er første filmen mye skumlere enn sistnevnte. Annabelle comes home er mer trist og fin enn den er skummel. Og det handler om en skummel dukke som brukes av en demon. Den var veldig bra, jeg skvatt 2-3 ganger av høye lyder, men ellers vil jeg ikke si den var så skummel.

Nå som jeg har sett på skrekkfilm så tenkte jeg å finne noe helt annet. Jeg vet ikke helt hva ennå, men jeg har lyst til å se pånoe annet enn ei porselendukke. Viste dere forresten at Annabelle egentlig er ei tøydukke og ikke ei porseldukke? Den ekte Annabelle er jo ikke skummel i utseende, men den er ganske farlig. Jeg tror allikevel ikke den ville værtlike skummel om de hadde brukt “tøydukke Anna” i en skrekkfilm, men hvis man ser på youtube videoer av den ekte Annabelle så får man se hvordan hun ser ut i virkelighet. Hun er ikke skummel i utseende, men jeg fikk skikkelig grøssninger av å se på videoer av henne. Creapy dukke.

Men ja, det blir vist en god stund foran tven. Kroppen min har det virkelig ikke bra og det blir ikke akkurat bedre ved å fly rundt. Jeg savner de lange turene i skogen, men for meg er det viktigste å virkelig få hvilt helt ut sånn at jeg er klar for turen til psykologen. Så da blir man liggende her. Ganske kjedelig egentlig. Jeg hater å bare ligge her og glo på tv. Ikke at det ikke er noe å se på for det er det, men psyken min blir verre av å ligge. Derfor føles det noen ganger umulig å bli frisk. Fibromyalgien drar humøret ned og det betyr jo at depresjonen også blir kommer frem. Jeg liker ikke den delen av meg for å si det mildt. Det er et mareritt å prøve og balansere alt sammen sånn at jeg ikke blir liggende. Litt for mye aktivitet og jeg ligger rett ut i dagesvis. Det er ikke noe liv, men her er jeg og gjør det beste ut av hverdagens utfordringer. Jeg håper jeg en dag blir frisk nok til å fungere som normalt og kan komme meg ut i jobb. Det er så viktig å ha drømmer og håp i en sånn situasjon. Jeg slipper ikke taket på det med det første. Ingen sa at veien til en bedre psyke og kropp var enkel, men hvis man aldri gir opp håpet så kan man i det minste klare å komme igjennom de ekstra tunge dagene. Det er det jeg gjør nå. Sitter å ser på tv, mens kroppen min “ligger til lading”

Forhåpentligvis blir det snart noen fine dager igjen. Følg gjerne bloggen på facebook hvis du vil vite hvordan det går fremover. Bare trykk deg inn HER.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg