Ikke gjør det!!

Dagen i dag begynte så ille at jeg måtte legge meg igjen. Jeg fikk sove litt til, men når jeg våknet var jeg fortsatt helt ødelagt. Jeg klarte ikke lage meg mat og jeg klarte så vidt å komme meg på badet. Ingen krefter i kroppen og formen var generelt veldig dårlig. Så jeg bare lå i senga og klarte ingenting. Det var da min engel/samboer begynte å lage mat til meg for at jeg skulle få i meg noe. Jeg følte at det hjalp veldig, men jeg er ennå ganske utslitt. Så derfor bestemte jeg meg for å slappe av resten av dagen.

Det var da jeg kom over en grusom hendelse på Instagram som ei jeg følger hadde skrevet om. Grunnen til at jeg begynte å lese det hun hadde skrivd var fordi hun hadde lagt ut et bilde av henne og ei som heter Adora batbrat. Og Adora har jeg fulgt en god stund. Faktisk i mange år, men denne posten fikk meg til å gå inn på hennes Instagram og trykke unfollowing fordi det hun gjorde var ikke greit. Slike mennesker ønsker ikke jeg å følge.

Om du ikke vet noe om dette så vil jeg fortelle deg om det fordi det er noe alle burde vite at ikke er greit å gjøre. Så jeg leste nedover på teksten til bildet og fikk vite at Adora hadde valgt å bruke voldtekt offer som inspirasjon til halloween kostyme. Jeg ble rasende og lei meg på samme tid. Dette er så respektløst og det viste hun veldig godt, men hun ville gjøre det allikevel. Er det en ting jeg ikke kan forstå så er det mennesker som bruke andre sin smerte som en vits. Du kan ikke snu noe så alvorlig til noe “gøy” uten å såre mange mennesker og derfor burde det være regler for hva som er greit å kle seg ut som på halloween.

Ikke minst burde folk lære seg å forstå at folk kan ha det vondt på en helt annen måte, takle ting annerledes og ha gjennomgått ting som har gjort dem vondt som man selv ikke har. Respekt er noe folk burde lære seg mer av. Respektere at vi ikke er like, at vi kan reagere forskjellig og at vi burde tenke oss om to ganger før vi slenger noen andre under bussen.

Jeg kan helt ærlig ikke forstå at et menneske kan gjøre noe sånt mot venner eller noen andre for den sak skyld. Vi har så mye hat, smerte, sykdom og elendighet her i verden. Er man virkelig nødt til å lage mer elendighet?

Slike situasjoner gjør det enkelt å trykke “slutte å følg”, men skaden har allerede skjedd og folk har allerede blitt såret. Så det eneste jeg kan gjøre er å fortelle alle dere at man må tenke seg om 2 ganger, sette seg inn i andre sin situasjon og tenke “kan dette skade/såre andre?” Hvis svaret er ja, så ikke gjør det. Jeg fatter ikke at det er så vanskelig å forstå.

Når jeg ser slike ting på Instagram så har jeg bare lyst til å gråte. Jeg har lyst til å gi denne jenta som deler alle disse tankene om hendelsen en stor klem. Hun fortjener det ikke, ingen andre fortjener det. Så hva får egentlig noen til å gjøre slikt når de vet at det sårer!? Jeg kan ikke tenke meg en eneste grunn til å ønske og såre så mange mennesker. Det er faktisk ikke greit å kle seg opp og gjøre narr av mennesker på den måten. Jeg syns virkelig synd på alle de der ute som har blitt såret av dette og som har blitt dratt tilbake til den vonde opplevelsen.

Vit en ting! Du er sterkere enn du tror og det vil alltid finnes håp rundt deg. Finn ekte venner, finn trøst og støtte i de som virkelig er glad i deg. Om noen hadde kommet til meg og sagt at denne hendelsen med Adora virkelig har såret dem så hadde jeg stått med åpne armer, jeg ville lyttet og vært der. For flashbacks kan komme når og hvor som helst. Det er verdens verste følelse å måtte oppleve noe vondt opp igjen i hodet. For selvom det bare er i hodet så er følelsene like virkelig.

Så neste gang du vil gjøre noe så idiotisk som å kle deg ut som noe andre folk faktisk har opplevd så spørr deg selv: vil du virkelig påføre så mye smerte til andre?? Tenk før du handler!

Bloggen på facebook HER

Instagram hobby HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg