Hobby

Å ha en hobby er jo veldig viktig. Det får oss til å slappe av og være kreative. Enten man liker å pusse opp gamle møbler, skru på biler, male, tegne, sy, bake eller skrive så er det vår egen måte å slappe av på. Noen leser bøker, andre fotograferer. Det finnes så mange fine hobbyer og helt sikkert mange hobbyer jeg ikke vet om engang, men én ting er sikkert og det er at allehobbyer er like flotte. Jeg syns det er stilig å se hva andre har som hobby. Det kan være å lage fiskekroker ut av fargerike fjær, det kan være å sy sitt eget cosplay eller lage forskjellige ting ut av papir.

Jeg har jo hatt mange hobbyer og jeg har jo det enda. Jeg liker å male på lerret, tegne på ark, skrive historier på pcen, dyrke grønnsaker, fotografere naturen, bake og lage kort. Jeg har drevet med spraybokser og sprayet motiver på lerret. Jeg har til og med prøvd meg på sying. Det er så mye spennende hobbyer og jeg klarer ikkr bare ha en hobby. Det fine med hobbyer er at man kan ha så mange man vil, men det koster jo å drive med en hobby. Det er vel den eneste haken.

Når jeg setter meg ned med en av mine hobbyer så koblerjeg helt av, men kroppen min klarer desverre ikke holde ut så veldig lenge. Jeg har ikke noe sted å sitte som er bra for ryggen heller så da er det ikke så mye jeg klarer av gangen. Men man må jo bare gjøre det beste ut av det. I går satt jeg å lagde kort en liten stund og så var det bare å gå og legge seg etterpå. Kortene ble fine da.

Det ble noen enkle julekort siden det er noe jeg kan få brukt for. Jeg lager ikke så mye bursdagskort med mindre jeg vet at jeg går brukt for det. Det er grenser for hvor mange kort man trenger. Det er ikke så ofte jeg drar i bursdag akkurat. Julekort derimot er jo noe man sender ut hvert eneste år. Kanskje også enklere å selge om jeg skulle ønske det.

Disse kortene ble som sagt veldig enkle, men det vil komme flere kort senere. Jeg må bare komme inn i dette igjen. Det er en god stund siden sist jeg holdt på med dette. I tillegg må jeg ha litt mer pynt. Det begynner å minke på blomster osv. Ark har jeg nettopp kjøpt inn. Det blå med julemotiv er et av de jeg nettopp har kjøpt. Det passet utrolig bra til julekort faktisk. Jeg var litt skeptisk da jeg handlet det, men det er nydelig!

Det er faktisk utrolig viktig med en hobby. Det er viktig å ha noe som man kan gjøre kun for seg selv. Det å kunne bruke min kreativitet betyr mye for meg, særlig når jeg går hjemme og sliter med psyken. Det er så godt æ bare sette seg ned med hobby og bare nyte hvert eneste sekund.

Men nå har jeg lyst til å høre fra dere lesere. Hva er din(e) hobby(er)?  Har du en eller flere? Hvor mye tid bruker du på hobby?

9 kommentarer
    1. Fine kort du lager, spesielt flott synes jeg det første er. Jeg er nok litt som deg som har mange hobbyer 😀😀 Strikker, hekler, syr og leser og sikkert mye annet. Var Så heldig å få brukt sy hobbyen min før jul, sydde brudekjole. Bruker nok noe tid på hobbyene mine, sikkert 2-3 timer hver dag. Så klart ikke alle dager jeg gjør noe.

        1. Er ikke spesielt flink, bare gøy å holde på. Så ser en at en blir flinkere etter hvert. Blir også mere kreativ når en holder på.

    2. Fotografering og gitar spilling har vel vært en av mine standar hobbyer, etter å ha latt gitaren stå å støve ned i 4 år har jeg nå begynt igjen og har på knapt en uke lært å spille “Hallelujah”, jeg fant ut at sålenge jeg er sykemeldt kan jeg likegodt gjøre noe med tiden enn å sitte å stirre i veggen å distansere meg fra alt og alle. Ellers er det å lage ting fra div jeg finner i naturen som kongler og drivved men også kranser og alt mulig rart jeg kommer på, du kan si at jeg av og til har en litt oppgitt samboer som klør seg i huet når jeg har funnet noe nytt å dra med meg hjem🤷‍♀️

      1. Haha fikk ikke opp hele kommentaren her, men så det nå. Haha fint å kunne ta med seg ting fra naturen og lage fine ting ut av det da. Jeg pleide faktisk å gjøre det selv. Lagde ogsåkrans til graven til bestemor til jul av restene fra juletreet.

    3. Gitar er ikke så vanskelig når man først setter seg inn i det, det gikk tross alt 4 år før jeg tok opp spillingen igjen men nå skjønner jeg det, jeg hadde ikke tid til å sette meg inn i det sist 😂
      Ja er mye fint man kan lage av natur materialer 😁

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg