En ganske spesiell dag hjemme

I dag ble det en skikkelig regnværsdag. Og hva gjør man på en regnværsdag? Vel, det er mye man kan gjøre. Man tenker kanskje at en regnværsdag er kjedelig, men den trenger jo ikke være det. Så hvordan har min regnværsdag vært?

Jeg startet dagen med noen timer på sofaen. Rett og slett fordi jeg hadde lyst til å slappe av. Og mens jeg satt der så gjorde vaskemaskinen jobben sin med å vaske klærne mine. Deretter hang jeg dem opp og bestemte meg for å gjøre litt ekstra ut av dagen ved å poppe popkorn og se på Sabrina på Netflix.

Et par timer gikk og så dukket det opp en liten venn som pleier å være på besøk her. En liten, grå pus kom inn døra og ville ha kos. Og selvfølgelig fikk han det. Masse kos, før han gikk ut igjen.

Da bestemte jeg meg for å ta en dusj. Noe som virkelig gav meg energi. Jeg føler meg mye bedre nå. Så jeg gikk ut en liten tur for å nyte lyden av regnværet. Det er alltid noe som får meg i godt humør. Og nå var det noe jeg virkelig trengte.

Da jeg kom ut på verandaen så lå pusekatten på teppet jeg hadde lagt der (til han). I ly for regnet koste han seg veldig. Jeg prøvde å ta noen nærbilder av regnet, men det var ikke så lett. Jeg fikk tatt noen og det er de som er brukt i dette innlegget, men det var en utfordring. For når han så at jeg var ute, så ville han ha oppmerksomhet. Han gikk rundt beina mine og balanserte på rekkverket. Alt for å få oppmerksomhet. Jeg kunne ikke annet enn å le når han holdt på sånn.

Det er alltid koselig når han stikker innom og krever kos, men så går han igjen. Og det var da jeg bestemte meg for å sitte ute og skrive dagens innlegg. Så her sitter jeg og nyter stillheten eller hvertfall avslappende lyder fra regnværet som nesten har stoppet. Det får virkelig kroppen min til å slappe av, endelig. Etter disse dagene så var dette nøyaktig det jeg trengte.

Her kommer jeg nok til å sitte en liten stund til, før jeg går inn og henger opp klesvask nummer to. Så får vi vel bare vente og se hva resten av denne dagen bringer. Jeg hadde egentlig hentet boka som jeg begynte å lese for en god tid tilbake, men jeg vet ikke om det er noe jeg kommer til å bruke kvelden min på.

I morgen begynner en av de bedre helgene. Da kommer dama mi og fokuset mitt vil selvfølgelig være på henne. Så bloggen vil selvfølgelig ikke bli oppdatert før hun har dratt hjem igjen. Derfor vil jeg ønske alle sammen en riktig god helg. Håper den blir fylt med noe positivt.

2 kommentarer
    1. Kjedelig med regn men det må til. Uten det ville lite gro, samt at det ville bli lengere perioder med skogbrannfare. Dessuten blir det mindre pollen i lufta når det regner. Det er litt sommer enda så i går bada jeg i et tjern. Å bade ute er balsam for kroppen så bare vær og temperatur er der så tar jeg en dukkert. Katter er søte og kloke dyr, er skrevet mangt om katten gjennom tidene. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg