Dette skjedde faktisk på butikken!

Så jeg regnet litt på ting og fant ut at jeg hadde litt penger på kontoen. Så vi dro på MENY for å handle inn sånn at jeg har noe å spise fremover. Og der stod jeg ved fruktavdelingen og ser på et barn ha en plomme helt oppi fjeset. Om barnet tok en bit eller var i ferd med å ta en bit vet jeg ikke, men moren ser dette og tar plommen ut av hånden til barnet. Greit nok det, men så snur hun seg og legger den tilbake med de andre plommene i butikken. Og da fryser hele kroppen min og ansiktet mitt får det sjokkerte blikket. Samboeren min var å hentet en vogn så når han kommer tilbake så lurer han på om det går bra med meg.

Jeg har bare en ting å si til dere og det er VASK ALL FRUKT OG GRØNT DU KJØPER! Også får dere ta å passe på ungene deres i butikken. Det de tar på og putter i munnen får dere bare kjøpe om dere ikke klarer å passe på dem. For ærlig talt! Dette er sjokkerende. Vi lever faktisk i en pandemi og det må folk begynne å forstå. Denne plommen kunne faktisk hatt virus på seg og smittet en annen person som kunne dødd. Det ville vært denne kvinnen sin skyld! Så hver så snill og begynn å tenke litt. Etter å ha sett dette ble jeg helt ærlig ganske kvalm og sint.

Ja, dette har skjedd lenge før corona. Unger graver oppi smågodt med snørr på fingrene. Jeg vet at dette ikke er første gang noe sånt har skjedd, men å se det for første gang i pandemien gav meg et så stort sjokk. Hvordan kan noen egentlig få seg til å gjøre noe sånt? Altså ungen viste ikke hva den gjorde, men en voksen kvinne burde vist bedre. Ikke gjør så dumme ting som å legge tilbake frukt som ungen din har hatt i munnen. Det er bare ekkelt. Du kunne i det minste kjøpt den sånn at den ikke hadde (muligens) spredd virus. For man kan aldri vite om et barn har corona. Hver så snill å tenk litt lengre enn nesa rekker.

Hvis vi noen gang skal komme oss ut fra dette marerittet så kan vi ikke gjøre slike feil som dette her. Jeg skulle ikke sagt noe om det var i en emballasje, men frukt i løsvekt er noe annet. Så dere som handler frukt i løsvekt eller noe annet som ikke er pakket inn, skyld det grundig. For det kan være et barn som har tatt på/puttet det i munnen og lagt det tilbake. Man kan aldri vite. Hver forsiktige og bruk hodet! Stay safe!!

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg