Det går bedre

Da var det en ny dag med skikkelig fint vær ute. Nå skulle jeg virkelig ønske at jeg hadde en stol å sitte på der ute, men det har jeg ikke… ennå. Samboeren min (så snill som har er) har bestilt en strandstol som jeg kan bruke ute i hagen. Det gleder jeg meg veldig til. Huseieren har jo noen hvite plaststoler, men de er jo ikke like behagelige å sitte i over tid. Denne stolen kan jeg både sitte og ligge i. En skikkelig behagelig og avslappende stol. Så når den kommer så skal jeg rett ut i finværet og nyte solen hver dag. Frem til da blir det sofaen. Uansett er jeg jo ikke frisk, men jeg føler meg hvertfall bedre i dag. Det er jo ingenting som er bedre enn det.

I natt var det ikke like gøy. Jeg våknet mange gangen og jeg trodde jeg skulle bli sprø. Alt var galt og jeg klarte ikke finne ut hvordan jeg skulle ligge. Fra den ene siden til den andre. Da hadde jeg mest lyst til å skrike, men det var midt på natten og jeg har ikke lyst til å vekke noen eller bli stemplet som klin gal. Til slutt fikk jeg litt søvn, selvom jeg våknet 3 ganger i løpet av natten. Så når jeg våknet tidlig i dag så gav jeg opp og bare stod opp. Og nå føler jeg meg mye bedre. Utrolig hva en dårlig natt kan gjøre.

Så her sitter jeg med en kopp te og en liten testasjon. Jeg vil ikke bruke for mye energi på å stå og lage te hele dagen. Derfor tok meg med meg termosen min og camper på sofaen. For det er faktisk ikke så mye annet jeg får gjort. Nesa mi er fortsatt ganske tett og jeg bruker mye energi bare på å puste med munnen. Og slik går dagen min. En ny dag foran tven, mens jeg kikker bort på de fine plantene mine. Det eneste jeg klarer å tenke på er hvor godt det skal bli å komme seg på beina igjen. Jeg er ikke skapt for å ligge på sofaen eller i senga. Nå som det er vår skulle jeg vært ute i skogen på ekspedisjon. Det er hvertfall ikke langt unna slik jeg utforsker nye stier og går i timevis. Jeg gleder meg til å bruke den nye sekken min og bare pakke med meg alt jeg trenger av utstyr og mat.

Så ja, her sitter jeg og drømmer meg bort. Jeg drømmer meg også bort til sommeren, men det er en hemmelighet. For hvis alt går som planlagt så kommer dette til å bli en helt fantastisk sommer med masse innhold på både bloggen og youtube. Det kribler i magen, men jeg kan ikke avsløre noe. Dessuten hadde det blitt skikkelig kjipt om corona hadde ødelagt planene og jeg hadde skrivd det over hele bloggen, men jeg har begynt å spare og satt opp et budsjett og da kan dere nok allerede skjønne hva som skjer til sommeren (om corona ikke ødelegger alt). Jeg er vel ikke den eneste som har planer eller hvertfall et ønske om å gjøre noe koselig i sommer. Vi har jo (de aller fleste av oss) sittet inne i en lang, lang tid nå. Vi fortjener å leve igjen. Så da er det bare å spørre pent og håpe at corona er grei.

Utenom at jeg drømmer meg bort og håper at jeg snart er frisk så er det veldig lite som skjer i dag. Slik jeg kjenner meg nå så blir det ikke noe matlaging på meg i dag heller. Om jeg drikker teen min, slapper av og får i meg noe mat så kanskje jeg snart er frisk nok til å holde på inne på kjøkkenet igjen. Jeg vet jeg har sagt det flere ganger før, men jeg savner virkelig å lage mat, bake og dele oppskrifter med dere. Dessverre er jeg bare et menneske og noen ganger blir også jeg syk. Og da blir jeg jo ekstra rastløs, men jeg klarer hvertfall å holde meg i ro. Heldigvis er ikke psyken så ille i dag og det betyr egentlig alt for meg. Jeg smiler og føler meg veldig bra (hvis man ser bort i fra at jeg er syk). Så da er det bare å pakke seg inn i dyna, drikke te og se på youtubevideoer til man er frisk. Og da lover jeg dere at jeg vil komme sterkere tilbake for motivasjonen er på 1 million.

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg