Boller og brus

Oi, snakk om å slå på stortromma. Jaja, det er lørdag og da er det jo lov til.å kose seg. Så jeg slang sammen en pose med ferdig bolledeig og lot dette spetakkelet heve i 1t. Jeg trodde jo jeg skulle få store og luftige boller, men når man kjøper posekaker generelt så blir det jo aldri et så bra resultat som når man lager det fra bunnen av. Desverre har ikke jeg alle ingrediensene til å lage skikkelig gode boller fra bunnen av så det må jeg jo få kjøpt etterhvert. Men ja, jeg har lagd boller med rosiner i kveld. De ble jo utrolig gode, det er jo ikke det. Jeg bare så for meg disse store bollene som jeg pleide å lage hjemme hos mamma. Men igjen så var jo dette pose og ikke fra bunnen. Jeg har heller ikke en kjøkkenmaskin så så jeg fikk jo ikke flyet deigen annet enn med hendene. Jaja, det ble hvertfall rosinboller ut av det og da er jeg fornøyd. Og enda viktigere så ble samboeren min fornøyd.

For jeg er jo ikke noe særlig kakemenneske og jeg blir veldig fort mett. Den lille jenta her spiser ikke så mye. Det er hvertfall det jeg har fått høre det siste året egentlig. Men ja, bollene ble bra og jeg har sittet med bloggerne på TV og storkost meg med boller og solo i godstolen. Det var kjempe deilig å bare slappe helt av etter å ha stått og knadd denne deigen til skuldrene nesten falt av. Jeg må jo si at jeg har utrolig lyst på en kjøkkenmaskin og jeg har funnet en turkis kjøkkenmaskin som jeg elsker, men vi får se hva som skjer. Når det kommer til kaker så er det jo ikke noe problem fordi jeg har en håndmixer, men å bruke en håndmixer på enbolledeig er som å begynne og sjonglere med biffkniver. Det gjør man bare ikke. Hvertfall ikke vis man har lyst til å ta vare på den håndmixeren litt lengre.

Jeg har alltid elsket å bake og jeg har fått ganske mye utstyr til bursdager og julegaver i ganske mange år egentlig. Det siste jeg ønsket meg var asjetter fra IKEA og brodern hadde vært å kjøpt 10 av de små og 10 av de store. Jeg ble jo overlykkelig. Jeg elsker å få nye kjøkkenting og jeg får aldri nok. Man skulle jo tro at man hadde nok når man har så mye som meg, men jeg mangler faktisk et par ting ennå altså. Som forkle og et ekstra sett med grytekluter. Sånt må jo vaskes etterhvert og da blir det jo ikke særlig baking på noen dager for å si det sånn. Nei, jeg tror jeg kan oppgradere og finne noe nytt som jeg trenger hele tiden. Vekt har jeg jo heller ikke, men problemet mitt er at jeg vil at alt skal matche og nå er det litt rosa og litt turkis. Vel, det kunne vært verre.

Jeg er jo egentlig veldig glad for at jeg har alt det utstyret jeg har. Dessuten går rosa og turkis veldig godt sammen så det er jo ikke et stort problem. Men skal jeg ha en kjøkkenmaskin så skal den være turkis fordi det er det jeg ønsker meg og det ville sett utrolig bra ut på kjøkkenet. Så får vi se når den tiden kommer. Det er mye annet som er viktigere og det er mye annet jeg kan lage som jeg kan bruke håndmixeren. Så da får det heller være en ting jeg ønsker meg og drømmer om også får jeg ta det litt som det kommer egentlig.

Akkurat nå så skal jeg fortsette å se på bloggerne, drikke litt mer brus og bare slappe helt av. Kanskje drømme litt om den turkise kjøkkenmaskinen. Dagdrømme at jeg lager boller. Neida. Men slappe av skal jeg hvertfall gjøre for i dag har jeg fått gjort mye.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg