Barndomsminner

Før jeg forteller om gårsdagen så vi jeg kort fortelle om søndagen. For jeg tok meg en tur ut på verandaen på kvelden. Det var så koselig og bare slappe helt av og se på solnedgangen. Ikke noe annet enn en helt avslappende kveld her hjemme. Noen ganger trenger man slike øyeblikk der man kobler helt av og ikke gjør noe. Så jeg tok et slik øyeblikk etter en ganske så lang uke. Og selvfølgelig måtte jeg ta noen bilder når jeg satt der.

Kameraet mitt er dessverre ikke så flink til å fange opp de flotte fargene på himmelen, men detaljene i skyene var utrolig vakre de også. Jeg anbefaler virkelig å ta en kveld ute og bare se på solnedgangen. Det er helt magisk og utrolig avslappende.

Og gårsdagen, starten på en ny uke var derfor mye lettere å starte med et smil. Mamma lurte på om jeg kunne hjelpe henne litt i hagen, så jeg brukte hele gårsdagen til det. Vi tok de siste tistlene som var inni mellom hekken og fikk vekk tørre kvister osv. Så stod jeg og luket i gårdsplassen, men jeg er langt fra ferdig der. Det er helt utrolig hvor mye ugress det kommer opp i gårdsplassen, igjennom grusen. Med andre ord har jeg nok å gjøre fremover.

I tillegg til alt det så begynte jeg også med å lage et blomsterbed som mamma skal plante hortensiaene sine oppi, men det har jeg ikke blitt ferdig med. Når det er ferdig så skal jeg vise dere alt sammen. Det kommer til å bli så utrolig fint!

Det ble jo også en liten pause nå og da. Og da hadde vi kjøpt skoleboller. De var så utrolig gode! Klausen kan virkelig lage bakevarer. Så det ble en skikkelig god pause etter mye arbeid.

Ikke nok med det så måtte jeg opp og se om eplene jeg pleide å spise da jeg var liten, hadde blitt modne. Epletreet i hagen der bestemor bodde da hun levde er de beste eplene som fins. Altså det fins ikke bedre epler i hele verden. Og heldigvis for meg så var det et par epler der. Ikke så store og vakre som de var før, men allikevel samme smak. Det dro meg rett tilbake til barndommen.

På vei ble det også noen bilder. Det er jo så mye vakkert som man kan ta bilde av. Og noen ganger seg ting nesten penere ut på bilder.

Etter å ha holdt på i noen timer hos mamma så begynte det å pøsregne. Da var det slutt på arbeid for den dagen, men jeg måtte jo være litt gal og løpe rundt huset i regnværet. For nå har jeg virkelig savnet regnet. Det har vært godt og varmt litt for lenge. Så jeg stod ute i gårdsplassen da det begynte å regne, før jeg løpte rundt huset. Og den følelsen var rett og slett helt fantastisk!

I dag var egentlig planen å fortsette på blomsterbedet, men det har regnet i hele dag. Så jeg har egentlig bare slappet av. Jeg stod jo og hakket i plenen i går for å lage blomsterbed og jeg stod bøyd for å luke i gårdsplassen. Da er det kanskje greit med en hviledag.

1 kommentar
    1. Det er mange fine detaljer man kan finne i hagen. Epler smaker virkelig deilig og kan brukes til mye. Det beste jeg veit med hagearbeide er klipping av gress. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg