Bakeplaner

Dagen i dag har egentlig gått mye bedre enn forventet, men så har jeg jo sovet bort mesteparten av dagen. Og når jeg sier “i dag” så mener jeg så klart mandagen. Med psykologen på telefon, gåtur med kjæresten og hodepine. Og etter at jeg hadde blogget om denne turen og at jeg trengte søvn så fikk jeg sove litt, våknet igjen og sånn frem og tilbake. Selvom det ikke var sammenhengende søvn så hjalp det på hodepinen.

Etter det så satt jeg på en klesvask, snakket litt med mamma på Messenger om kaker og fikk lagd litt kveldsmat til meg og min samboer. Nå som jeg har pusset tenna og krabbet godt under dyna så tenker jeg det skal bli godt med litt søvn igjen. Jeg håper at jeg får gjort litt inne og gått en tur når jeg våkner igjen. Så får vi nesten bare se hva dagen bringer.

I natt har jeg egentlig bare tenkt hvordan type kaker jeg kan bake fremover. Det har gått så mye i det samme og jeg har derfor lyst til å prøve ut andre type kaker. Dette blir da våres lørdagsgodt. Jeg får muligheten til å bake og kose meg så har vi noe å kose oss med. Så da blir det jo en kake i uka her på bloggen. Jeg har hvertfall 4 kaker som jeg skal starte med. Det er krydderkake, verdens beste/kvæfjordkake, sjokoladekake og gulrotkake. Så det blir veldig spennende. Krydderkake og sjokoladekake har jeg jo lagd før, men jeg tror ikke jeg har lagd de to andre. Hvertfall ikke fra bunnen av helt alene. Det pleier jo som regel å gå ganske greit om man følge oppskriften og hvis det da ikke går så kan man skylde på oppskriften. Jeg har jo vært borti oppskrifter på nettet som ikke har vært like bra som de kakene mamma lager så jeg har derfor spurt mamma om litt oppskrifter. Det er ikke mange kaker som jeg føler at jeg bare må ha, men når mamma lager firkløverkake med sin oppskrift og ikke noe tull fra nettet så er det et must å ta et stykke eller to. Det samme er med krydderkaka til mamma. Det er den beste. Så jeg savner jo disse kakene og håper jo derfor på oppskriftene da. Så får vi se om jeg får bakt dem i nærmeste fremtid.

Eller så har jeg også lyst til å se om jeg finner noen litt annerledes oppskrifter på nettet. Jeg er jo veldig glad i å bake så det å sette seg til med en oppskrift på en kake man aldri har prøvd å bake før syns jo jeg høres utrolig spennende og gøy ut. Hvem vet, kanskje jeg baker en snickerskake eller oreokake. Hvis jeg ikke finner på å lage cupcakes, kanskje noe godteri eller til og med potetgull. Det finnes jo uendelig mange muligheter av digg snacks så jeg får nesten bare bruke litt tid på pintrest og se hva jeg finner der. Eller så er jeg veldig glad i “det søte liv” som har masse flotte kaker og et bredt utvalg også.

Men nå kjenner jeg at øynene begynner å skli igjen så da tror jeg det er på tide å sove litt igjen. Så får vi se hvordan dagen blir når jeg våkner.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg