En nydelig eplekake

Når det er 30 minutter mellom skal vi danse programmets første og andre del så må man jo finne på noe. Så gubben begynte å skrelle epler og jeg lagde eplekake. I dag håpet jeg egentlig at mamma og søstern skulle komme på besøk, men forhåpentligvis kommer dem i morgen og får servert en skikkelig saftig eplekake! Det ble så klart en liten smak på eplekake i dag og jeg er faktisk ganske fornøyd med resultatet.

Etter 20 minutter så gikk jeg bort til ovnen for å se hvordan det gikk. Som dere ser over så ble det jo en ganske høy og flott kake. Problemet her er jo at jeg klarte å glemme å sette rista nederst i ovnen så da måtte jo kaka nederste da. Jeg så jo at det var nesten at kaka ble skikkelig svidd øverst så det var godt jeg gikk bort til ovnen for å sjekke.

Men heldigvis ble det suksess og vi kunne ta ut en skikkelig gjent stekt eplekake med en nydelig gylden eplekake. Så resultatet ble jo da som bildet under.

Så dette var en vellykket kakebakst. Forhåpentligvis kommer mamma og søstern i morgen så de også får smake på eplekaka. Jeg håper virkelig det! Det ville vært utrolig koselig. Nå har jeg faktisk noe å sette frem som dem kan kose seg med. Det har det vært veldig lite av i det siste så det ville jo vært veldig hyggelig!

Men nå kjenner jeg at senga kaller. Ja, også har jeg en hund som stirrer på meg i håp om at jeg slår av tven og går opp. Så da får man vel gjøre det da. Øynene svir litt så det er jo flere tegn som sier at det er natta nå.

God natt alle dere flotte lesere!

4 kommentarer

Siste innlegg