Fra husarbeid til…

Det må være lov å slenge beina oppi sofaen når man har ryddet sofaen, ryddet og vasket stuebordet, brettet og gått opp med klærne, brettet alle teppene og pyntet opp. Jeg kjenner hvertfall at nå har jeg gjort masse og mere til. Det har blitt veldig koselig her og det er en belønning i seg selv når man driver med husarbeid. Ettersom jeg har vært så flink i dag så satt jeg gubben til å støvsuge sofaen. Plutselig fortsatte rundt på gulvet i stua. Når man bruker en kost for å få opp hår og sand så er det jo ikke alt som blir med. Jeg satt veldig pris på at gubben støvsugde resten. Nå er det skikkelig koselig her. Nå skal han få lov til å rydde vekk en del som ikke er plass til å henge opp i gangen igjen. I tillegg til malingsspannene som står i veien. Nå er det på tide å få ut alt som ikke skal være i stua. Da kommer vi til å stå igjen med et veldig fint og ryddig hjem (forhåpentligvis).

Men så har jeg sett litt på sofaer på IKEA og jeg falt jo så klart for en veldig pen sofa som jeg har lyst til å spare opp til. Det er nesten litt farlig å se på slike ting når man ikke har penger, men den sofaen jeg så på ville passet perfekt inn i stua våres. Vis jeg får råd så skal jeg kjøpe den! Fy søren den var lekker, jeg bare må ha den. Men så fikk jeg øye på en skikkelig flott lenestol som ville vært nydelig sammen med denne sofaen. Hadde stua vært 10cm bredere så ville det passet perfekt, men det er den da ikke. Jeg så for meg en grå 3 seter med liggeplass på ene siden, ved siden av skulle det stått en solid stol med puff i samme stil. Foran sofaen ville det stått et rundt, hvitt bord med glassplate i midten på toppen. Det ville vært et nydelig sett! Desverre har vi kjøpt et alt for lite hus til at vi har plass til det. Kanskje jeg gjør om “plantehjørnet” til en lesekrok. Da kan jeg få både sofaen og stolen, men i hver sin stuedel. Det ville jo også vært veldig pent. Tror jeg må begynne å spare til alle disse idéene mine for jeg tror vi ville fått det kjempefint her.

Hvordan har du det i din stue?

6 kommentarer

Siste innlegg