Det er som en drøm

En ny dag, for øyeblikket veldig grå og trist. Man kan ikke alltid våkne opp til sol og skyfri himmel. Dagen i dag kommer til å gå til litt rydding. Jeg har allerede satt på plass pynten i trappa, noe som gjorde stor forskjell på hele trappoppgangen. Videre tenkte jeg å endre på en del bilder som er rammet inn. I tillegg til alt det som skjer her hjemme så må jeg jo spare opp til å handle flere bilderammer. Jeg vil at alt skak matche. I ytre gangen skal det kun være svarte rammer, i indre gangen skal det kun være hvite rammer. Grunnen til dette er at disse fargene passer best til fargen på veggene. Hvis jeg hadde brukt hvite rammer i ytre gangen så hadde de blitt borte og hadde jeg brukt svarte rammer i indre gangen så hadde det blitt mørkt og ikke veldig koselig. Så jeg tror at jeg har valgt rette farger å bruke på rammene. Med disse fargene så blir det lettere å få øye på bildene.

Å pynte veggene er ikke gjort på 1.2.3 vis man skal ha det rett og det skal se fint ut. Det jeg har tenkt på når jeg nå skal henge opp bilder er at det ikke blir for mye, at de får nok mellomrom, at bildene passer sammen med hverandre og at rammene passer til bildene. Jeg har tenkt hvilken ramme vill få frem bildet best, passer dette bilde i hvit ramme eller skal jeg putte det i svart ramme? Derfor går det ikke kun 5 minutter og få bildene i rammer og opp på veggen. Jeg ønsker at det skal være en del perfeksjon når det har blitt så utrolig fint her. Nå har jeg jo hatt masse tid til det også. Jeg liker å drive med det og jeg liker så klart at det er fint rundt meg. Det skal bli godt å få orden her igjen.

Men som sagt så kan det ta en stund før jeg får nok rammer og er ferdig med gangen. Det er veldig vanskelig å dra på IKEA uten penger til bensin eller noe som helst annet. Det skal bli noe av, jeg må bare få spart penger først.

Når alt er ferdig og gangen er ryddet så tror jeg faktisk vi har den gangen jeg har drømt om. Et pluss ville vært om taket i trappoppgangen var rett så man kunne hengt opp en enkel lysekrone eller noe, men det er den da ikke. Kanskje det går ann å sette opp på planene i (den fjerne) fremtiden…?

Men før noe som helst annet så tenkte jeg å vise dere trappoppgangen. Gubben har jo malt trappetrinnene så jeg kan få tingene på plass. Det er fortsatt en del som gjenstår på trappa, men det viktigste er hvertfall malt. Sånn ser det ut nå.

Jeg syns det ble veldig fint. Jeg har jo ønsket å fikse på både vegger og trappa i lang, lang tid. Nå er det faktisk gjort og jeg klarer rett og slett ikke å få det til å synke helt inn. Jeg tenker fortsatt på de grusomme furuveggene og den brune trappa. Når jeg kommer ut i gangen så blir jeg bare så glad for å se de lyse veggene og de fine bildene. Alt er sånn det burde være og bedre blir det.

Hvordan syns du det har blitt?

6 kommentarer

Siste innlegg