La blomstene våres være

Dagen i dag begynte greit, men det endret seg fort da jeg så at det nok en gang hadde vært en katt inne i uteplassen. Greit, hadde det ligget en katt inne på møblene så hadde ikke det vært så farlig, men når den katten begynner å gnage i stykker og stikke av med ting så blir jeg sånn passe irritert (for å si det mildt). Så nå er det eneste som går igjennom hodet mitt; “hvordan stenge ute katter fra tomta”. Jeg begynner å bli ganske lei og gubben har vært lei av disse kattene en god stund nå. Hagen våres er ikke et kattetoalett og lekestue! Når det begynner å gå utover det vi eier og har slitt for i hele sommer så blir jeg så klart sur! Derfor er jeg et hundemenneske! De kan man i det minste lære opp. De er smarte og høffelige. Katter derimot skal jeg ikke engang gå inn på å beskrive.

Som om ikke det er nok så gjør dem fra seg i barken i blomsterbedet. De graver bort barken ved rosene og drar solcellelyset rundt. Det er vel ikke lenge før det blir ødelagt. Etter så mye arbeid i hagen så er det katter som ødelegger…!?!? Det er ganske irriterende for katter kan vi ikke gjøre noe med. De gjør akkurat hva de vil og da særlig om natten. Men vis noen av dere har noen tips til hva vi kan gjøre så blir jeg glad. Vurderer å strø appelsinskall i hele blomsterbedet bare for at dem skal slutte!

Men over til noe litt hyggeligere. Det har jo begynt å bli ganske kaldt ute om kvelden og plantene i drivhuset trives ikke så godt. Det er nok ikke lenge før agurk og tomatplantene takker for seg i år. Så jeg tenkte jeg skulle prøve å redde det jeg kunne. Jeg vet ikke om chiliplanta kommer igjen til neste år, men jeg tok den nå med inn så får vi se hvordan det går. I verstefall kan jeg jo så en ny chiliplante med frø fra chilien. Jeg tok også med et par potter inn med jord for å prøve meg på pasjonsfruktfrø igjen og kanskje noe annet. Jeg tok også med meg potta jeg hadde sådd appelsinfrø i og en bolle med noe hortensiafrø. De har ikke spiret ENNÅ, men det kan jo hende det kommer. Man vet aldri. Man må bare være tålmodig. Det er ikke såå veldig lenge siden vi sådde disse frøene og det kan ta tid.

Og som dere ser på bildet over så har hawaiirosa blomstret. I tillegg til alle knoppene den har. Den er utrolig flott da! Det som kan være litt kjipt er at de er veldig utsatt for lus, men vi har kjøpt spray og er forberedt vis det skulle skje. Men lus hindrer ikke meg i å ønske meg flere av disse! En av hver farge hadde vært moro! Men nå får det være med de blomstene vi har nå. Det er masse fint å se på i stua hvertfall!!

2 kommentarer
    1. Uff da! Jeg har selv to katter som gjør som de vil hehe
      Jeg har endelig aldri fått noe klage på disse, selv vi har hatt tre katter samtidig. Ja den tredje er død og ble nesten 19 år. Vi har fremende katter her også, men det ble det mindre av da vi fikk hund i huset. To hunder har vi og de bjeffer enormt når de ser fremende katter her hos oss. Ja de skremmer dem vekk 🙂
      De er ikke farlige for andre katter, men de likere ikke at de kommer på vår tomt.
      Så en hund som bjeffer når kattene er på deres område er et tips jeg kan gi dere hehe
      Flott hawairose 🙂
      Ha en fin dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg