For en herlig overraskelse!

Jeg satt nå inne på sofaen og så på en film (ice princess) og ser plutselig at mobilen blinker grønt. Så jeg tar opp mobilen fra bordet og ser at det er gubben (som er ute i hagen) som har sendt et bilde til meg. Ja, det er det jeg skal fortelle dere nå. Det er faktisk utrolig spennende. For i drivhuset så hadde jeg sådd noen frø som jeg ikke trodde kom til å spire så jeg kastet de ut i den ene blomsterkassa som er i drivhuset (det var jo jord i den fra før av). Bare et par uker senere så finner gubben en liten spire der. Det var veldig overraskende så jeg gikk ut for å se selv. Der var den lille spira og ropte etter en potte så nå står den inne i vinduet.

Er den ikke skjønn? Jeg tror det kan være sitron, lime eller appelsinfrø. Det er jo spennende å se hvordan det går med den og om det kommer noen av de overnevnte. Men ikke nok med denne spiren, det er en god nyhet til! For i vinduet har jeg flere potter med diverse frø og i den ene har det faktisk begynt å spire der også. For jeg tenkte at vis det spiret i drivhuset så måtte jeg jo bare sjekke om det var kommet noe i noen av de andre og jammen hadde det kommet i den ene potta. Bare si her.

Ei litta spire her også. Det var jo kjempe gøy, men det er ikke alt som har skjedd her. Det er faktisk enda en overraskelse som jeg har til dere. Det er nemlig ikke bare ei spire som har kommet i drivhuset. Det er faktisk en liten blomst på melonen også! Det er så mye å glede seg over akkurat nå. Tenk om det kommer en mini honningmelon før vinteren kommer? Det ville jo vært helt sykt! Men bare det at den har fått en blomst gjør mwg glad. Siden jeg har klart så mye i år på den korte tiden (siden jeg sådde så seint) så kan dere jo bare tenke hvor bra det blir til neste år. Men jeg får vel ta et år av gangen. Og her har dere den søte lille bllmsten til honningmelonplanten min.

Den er fortsatt utrolig liten, men jeg skal gi dere oppdatering på denne fremover. Dette blir utrolig spennende. Jeg gleder meg til å se om det kommer noe melon i år. Nå er det jo faktisk en liten sjans siden det har kommet blomst. Jeg får vel bare vente i spenning og følge godt med. Følg med på bloggen min om du vil få med deg dette. Jeg syns hvertfall dette er stort, både med blomsten på melonplanta og spirene.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg