En lykkelig slutt

Jeg kan egentlig ikke tro at klærne som satt helt etter før, ikke gjør det lengre. Bare ved å endre litt på kostholdet og holde meg unna brus og godteri i uka så har magen og resten av meg krympet. Det hjelper jo også når man ikke bare sitter på rompa hele dagen. Jeg prøver å få orden på livet mitt for nå har det bare vært kaos. Vekta har gått opp og ned hele livet. På det meste veide jeg 106.8kg og klarte ikke gå en tur uten å bli sliten. Anklene mine gjorde alltid vondt og korsryggen min tok liv av meg. Det var veldig ofte at jeg satt meg i sofaen, tok frem godteri og så på tv. Om gubben kom og sa at jeg ikke kunne ligge på sofaen hele dagen (for å hjelpe meg) så ble jeg sint og det ble en skikkelig diskusjon. Men var jeg egentlig sint på han? Nei, jeg var sint på meg selv. Det skulle da ikke være nødvendig for gubben å mase på meg gang på gang og ende opp i en ond sirkel som alltid endte med krangling. Jeg skjønte til slutt at jeg måtte gjøre noe for å få livet mitt tilbake på riktig spor. Og tro meg, jeg har prøvd å reise meg så mange ganger. Gang på gang blir jeg dratt ned og legger på meg igjen, men forrige gang var siste gangen. Jeg vil aldri se den personen i speilet igjen! Jeg hatet den personen som stod der og jeg ble helt ødelagt. Da jeg veide mitt verste fikk jeg et sammenbrudd og knakk sammen foran speilet. Jeg klarte ikke se meg selv inn i øynene.
Hva hadde jeg gjort med meg selv?
Jeg husker det så uttolig godt. Jeg var alene og det var kveld. Gubben skulle overnatte hos foreldrene sine den dagen og jeg hadde nettopp kommet ut av dusjen. Det var som om øynene mine nettopp hadde åpnet seg etter flere år og jeg kjente ikke igjen henne som stod i speilet. Jeg kjente redsel, frykt og angst. Det var et mareritt jeg ikke ville tro på. Fra den dagen av lovet jeg meg selv å aldri legge på meg igjen. Jeg skulle gå ned i vekt om det så tok 5 år. Jeg trenger ikke modellkropp for å være lykkelig, men jeg trenger god helse.

Dette ble tatt i fjord sommer. Jeg kjenner meg ikke igjen. Det er helt grusomt! Det er en vond følelse å sitte med, men dette er 9.1kg siden og jeg burde være fornøyd. Jeg ER fornøyd! Jeg har kommet langt siden da. Jeg er i bedre form, jeg har motivasjon og viljestyrke. Jeg hadde ikke noe av dette da det bildet ble tatt. I dag kan jeg gå uten brus og godteri 1 uke uten å tenke på det. I dag kan jeg reise meg opp av sofaen, gjøre husarbeid, gå en tur, drive på i hagen og ikke bli utslitt etter 5 minutter. 9 kg er mye å bære på så det hjelper på helsa å få av de ekstra kiloene. Nå får fremtiden vise om det er mulig å komme i enda bedre form!

Så dette er min historie. Den er ganske tøff og kjip, men heldigvis fant jeg min "lykkelig alle sine dager" også. For jeg også gubben har aldri hatt det så bra sammen noen gang. Jeg har heller aldri vært så fornøyd med meg selv. Så det finnes en måte for alle å bli lykkelig, få motivasjonen og smilet tilbake. Jeg har sluttet med snus, drikker så å si aldri, holder meg i aktivitet og spiser sunnere. Jeg er lykkelig!

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg