Oppdatering: planter

Det er nok flere som lurer på hvordan det går med plantene i drivhuset og rundt omkring. Så derfor tenkte jeg å ha et lite innlegg for å oppdatere dere på nettopp det. Det er jo ganske tydelig at høsten er på vei, men det har faktisk gått ganske greit med alle plantene til nå. Jeg har tatt med noen av paprikaplantene inn for i år og håper de holder seg frem til våren. Eller så står det ute det som var ute fra før av. Det har fått mye pleie og kjærlighet igjennom hele sommern og jeg kan nesten ikke vente med å begynne på nytt til våren 2019. Det har vært spennende, lang ventetid og mye moro. Det har vært noen ganger jeg bare ville gi opp og som var kjedelig/kjipt når ting ikke ville gro. Mem det har virkelig vært utrolig gøy å kunne holde på med alt dette i stedenfor å bare sitte inne å kjede meg. Jeg har faktisk hatt noe å gjøre og noe å se på igjennom hele sommeren. Det er så klart mye som ikke fikk frukt i år, men neste år skal jeg begynne mye tidligere og da kanskje det vil komme frukt.

På bildet over ser dere de små paprikaplantene som jeg skal se om holder ut frem til neste sommer. Jeg kommer så klart til å aå et par ekstra for sikkerhet skyld, men vi får se hva som skjer i løpet av vinteren. Man vet ikke før man har prøvd. Dem spirer hvertfall forløpig.

Her er agurkplanta. Tenk at når vi kjøpte denne så var det bare 3-4 blader og nå er den så lang at den må flettes frem og tilbake for at den ikke skal ta så mye plass. Også har vi fått flere store agurker i løpet av sommeren. Den siste vi høstet var jo like tjukk som en fløtepudding. DET er stort for en agurk!

Tomatplantene er nok snart ferdig for i år, men vi har jo fått en god del ut av dem. Neste år akal det nok bli enda bedre. Jeg tenkte å bruke hele den ene siden på uteplassen kun for tomatplanter. Vi får se hvordan det går.

Drueplanta har vokst seg nesten dobbelt så stor på den lille tiden vi har hatt den. Det syns jeg er ganske spennende for via den overlever vinteren så kanskje vi får noen små druer neste år. Uansett så er den jo fin å se på.

Honningmelonplanta som er i drivhuset har virkeligblitt stor, men det har ikke kommet noe honningmelon på denne. Jeg må jo si at den har kommet utrolig langt da med tanke på at jeg sådde frøet såpass seint som jeg gjorde. Kanskje neste år blir det meloner…?

Så har vi epletrærne som kom fra frø i epler fra butikken. Disse ble også sådd ganske seint også tar det velsig lang tid for et tre å vokse til en grei størrelse så man kan grave det ned i bakken. Plommetreet vi kjøpte er jo fra 2009 og det er ikke like høyt som meg engang. Men når vi får et epletre så blir det jo ekstra moro siden vi har vært med å sett det vokse helt fra det bare var et lite frø.

Disse 2 spirene på bildene over aner jeg faktisk ikke hva er for noe, men plutselig kom det vist noe opp fra potta som var grønt. Så dette blir jo spennende å se hva blir til.

Følg med videre for flere oppdateringer her hos meg.

2 kommentarer
    1. Så mye spirer og planter!! Virkelig gøy. Gleder meg til å se hvordan tomatene trives til nesteår, og om paprikaen blir noe av. Drueplanten var jo kjempe stor, det er mitt ønske til nesteår 😀

    2. ja 2019 blir et spennende år med masse planter! bare å følge med. drueplanter er utrolig spennende. de vokser utrolig fort og klatrer så fint. jeg gleder meg velsig til å se hva som skjer med paprikaplantene. det er så mange. hehe. håper noen av dem overlever. takk for at du tok deg tid til å skrive. moro med tilbakemeldinger. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg