Jeg gir deg 1 sjanse til

Jeg har aldri vært noe glad i smoothie, men for en liten stund siden kjøpte gubben 3 poser med fryste bær for smoothie. Jeg har nemlig tenkt til å gi smoothie en ny sjanse. Så i dag lagde jeg en smoothie med banan, jordbær i banan. Ikke tilsatte kun litt vann og ingenting annet. Jeg tenkte at vis jeg først skal være sunn og prøve å gå ned i vekt så kan jeg jo ikke tilsette sukker eller juice. Jeg ble faktisk vant til smaken etter et par slurker og tenker at dette er noe jeg kan klare å drikke som et mellommåltid eller som en kosedrikk til kvelden. Men så var jo dette kun 1 av 3 poser. Det er kun 1 av 3 smaker. Jeg aner ikke om jeg liker de 2 andre, men det går jo ann å teste etterhvert. Jeg har jo sett på slankeprogrammer der de bytter ut fastfood og godteri med smoothie og det kan faktisk fungere. Sunn snacks i uka som gir masse energi og vitaminer til kroppen er jo ikke en dum ide. Det som er så kjekt med disse frosne fruktposene er at det er nøyaktig ett glass i én pose. Det er nemlig delt opp i småposer inni posen. De jeg har kjøpt før har kun vært løs frukt/bær inni så dette syns jeg var utrolig kjekt. Nå har sikkert mange av dere fått med dere det, men jeg har jo ikke kjøpt noe særlig sånt før nå.

Som dere ser på bildet over så ble dagens smoothie rød. Ikke så rart når det er jordbær og blåbær. Vel, mest jordbær og banan… men uansett, smaken var grei og det er jo det som er viktigst. Så da kan jeg jo prøve å drikke smoothie litt nå og da så kanskje jeg kommer i enda bedre form. Det er sånne småting i hverdagen som forandrer utrllig mye. Man trenger ikke legge om kosten fra fastfood til veganer. Noen ganger holder det å bare endre noen små ting i hverdagen. Finner jo alltid noe nytt jeg vil prøve ut. Noe er godt og faller i smak, mens andre ting ikke er for meg. Jeg har jo alltid vært glad i alt som er søtt så det å endre fullstendig på hvordan man lever er ikke noe jeg vil anbefale. Begynn å kutte ned/kutte ut én ting og så finner du noe sunt som kan erstatte det. Om man gjør sånne små endringer så er det mye enklere å forandre på ting og klare det resten av livet. Når jeg spiser godteri så spiser jeg en del, men jeg holder meg som regel til 1 dag i uka. Det er viktig å finne en balanse som passer for deg og ikke for alle andre. Jeg fant ut at langsomt er effektivt, men kanskje det er annerledes for deg.

Men jeg kan med en gang si at dietter er ikke noe for meg. Jeg støtter heller ikke det fordi det er flere som har gått opp etter avsluttet diett enn de som har holdt seg nede i vekt. Nei, livstilsendringer er mye bedre. Lev lykkelig, lev sunt, lev bedre! Kroppen fortjener også å være lykkelig.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg