roadtrip del 3 (kamerabilder)

da har vi kommet til den siste delen av turen.

videre gikk turen til Flåm. der brukte vi noen timer av den ene dagen. det var så mye å se på. dette er jo et skikkelig turiststed med masse suvenirer fra Norge. det var veldig spennende å se alt som var der og hvor mange mennesker fra utlandet som faktisk besøker dette stedet. det er jo utrolig flott utsikt over den norske naturen så jeg forstår jo hvorfor dette er et av Norges turiststeder.
  
da vi kom til havna så viste jeg ikke at det var så mye å se på. det var nesten en hel gågate med butikker og ting å se på, men det vakreste var utsikten (på bildet over). det var fantastisk. det lå ganske langt ned ved vannet med høye fjell rundt. det var virkelig en opplevelse jeg aldri vill glemme og jeg har veldig lyst til å dra hit en annen gang. vi fikk se noen søte fugler også (på bildet under).

sånne fugler har vi ikke i Modum for å si det sånn. det er mange flotte fugler her også, men disse var rett og slett vakre. stilig med det lange nebbet og de røde øynene.

det var til og med et bakeri der. der inne var ikke jeg, men gubben tok seg en tur inn for å se og kom ut igjen med både mat, dessert og kake. han hadde virkelig slått på stortromma. det smakte veldig godt også!! så er du i Flåm så anbefaler jeg deg å ta deg en tur innom her. maten er himmelsk og litt utenom det vanlige.

dette var på vinduet til den ene butikken. jeg syns det var litt morsomt så jeg måtte bare ta bilde av det. Norge i ett nøtteskall…

inni dette teltet solgte dem masse flott som var lagd for hånd. det var litt dyrt for våres lommebok (særlig etter turen til dyreparken), men det var masse fint der. gubben sikla på samikniver og han ønsker seg en, men de fikk ligge igjen denne gangen.

vi så et skilt der det stod stavkirke så vi tenkte vi skulle ta en tur bort å se. der var den kirken som jeg hadde lyst til å se. jaggu fikk jeg sett Borgund stavkirke. den er så stilig og så spesiell. den er virkelig noe for seg selv så jeg er glad vi fikk sett denne på turen også.

vi kjørte også over hemsedalsfjellet og der møtte vi disse vakre skapningene.


så gikk jo turen videre til Gol der vi møtte Pappa og søstern min. vi koste oss med brettspill, mat, godteri og film. det var deilig å slappe av når man har flydd rundt over alt og tatt bilder, kjørt og sett masse flott natur.

på vei hjem fra Gol stoppet vi i Flå og jeg spanderte mcernmat på alle sammen.

nå er vi endelig hjemme og godt er det. jeg tror aldri jeg har vært så glad for å sette meg ned på denne sofaen før. jeg er helt utslitt. i morgen er det ny uke og gubben begynner på jobb igjen. så da er det bare å samle krefter så man kan komme i gang med treningen igjen. det skal egentlig bli utrolig godt. jeg må nok ta det litt med ro, men trene det skal jeg få til uansett!

jeg håper dere likte disse 3 innleggene med bilder fra turen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg