Mamma sin bursdagsfeiring

dere som følger bloggen min vet jo at jeg var med moren min i går. hun hadde bursdag og selv om det ikke var et rundt tall så er det jo koselig å feire det. så da dro vi til byen og spiste pizza. jeg tror vi spiste litt mye alle sammen, men det var jo så utrolig godt. vi hadde det utrolig koselig og etter å ha sittet der en stund hadde jeg klart å få i meg 6 pizzastykker. jepp, det er helt sykt! det er ikke ofte jeg spiser så mye, men akkurat i går så spiste jeg så mye at jeg nesten rullet ut derifra. men jeg føler egentlig at når man er ute å spiser så spiser man mer enn man pleier. det er mange grunner til at jeg ikke spiser ute så ofte, men jeg må nok legge denne grunnen til den lista (spiser alt for mye). men det var jo så utrolig koselig.


det var jo spis så mye du vil for 150,- og da må man jo spise litt. søstern har jo gluten allergi og fikk en egen pizza servert på bordet til samme pris. utrolig god service og veldig hyggelige servitører. det tok litt tid før det kom nye pizzaer på det bordet for dette tilbudet, men ellers så var det jo VELDIG godt og veldig fint! når det kom nye pizzaer ute så var det utrolig mange som gikk bort for å forsyne seg. det var litt morsomt å se egentlig fordi det så litt ut som bikkjer og fôringstid. men nå skal jeg ikke skrive så mye mer om det. for det skjedde jo masse mer. for når vi hadde spist og betalt så dro vi videre oppover til fjellet (her ble ikke søstern min med fordi hun ikke var helt i form). jeg hadde jo med meg kameraet og fikk tatt utrolig flotte bilder på turen. så jeg tenkte jeg skulle vise dere noen av bildene nå.

vi stoppet i Flå og der ligger jo bjørneparken. så ved senteret der vi stoppet så stod denne flotte bjørnen. dessverre så regnet det på linsa mi så bildet fikk et par flekker. men som dere ser på bildet under så har jeg fått et skikkelig flott bilde av hele bjørnen.

men vi dro jo ikke til Flå for å dra hjem igjen. nei, mamma dro innom butikken og kjøpte drikke og jordbær også satt vi oss ned på toppen av fjellet der vi kjørte over og koste oss. dessverre var det utrolig kaldt der så det var ikke lenge vi orket å sitte ute. men Oliver var jo med så han måtte jo ut av bilen av og til og strekke på beina.

her sitter dem ved bordet begge to. verdens beste mamma og lille prinsen til matmor. vi hadde det utrolig fint på turen over fjellet. jeg kan faktisk ikke huske sist bare jeg og mamma var på tur, men det var utrolig fint å få tilbringe litt tid bare hun og jeg. og når vi er på fjelltur så må man jo ta noen naturbilder så da gjorde jeg det. mamma stoppet på plasser hun kunne og jeg løp rundt og tok bilder av diverse.

er ikke naturen skjønn? jeg syns sånne steder som dette er så flotte. der vannet renner ned og lager bittesmå fossefall fra stein til stein. det er jo bare helt nydelig! dette bildet her likte jeg utrolig godt.

myrull i fokus. jeg trodde vel egentlig ikke at disse bildene jeg tok av myrulla skulle bli noe bra, men dette bildet var faktisk utrolig bra fokus på. det er jo ikke super spesielt eller veldig intressant, men jeg syns det var litt moro å ha bilde av. det er jo en del av naturen det også. det er jo veldig flott når man ser masse sånt på et sted, utover hele.

også møtte vi Bæ-Bæ! jeg må si jeg ble ganske fornøyd med dette bildet vis du ser på disse ungene som leker. mora har full fokus på bilen våres og hva vi driver med. hun passer nok godt på barna sine selv om de får lov til å leke i veien. så dette bildet her er jeg også veldig fornøyd med.

her har vi ei annen mammasau. hun kom mot meg da jeg satt i bilen. hun var utrolig flott og veldig rolig egentlig. mamma kjørte jo veldig pent når hun kom til sauer i veien så denne sauemamaen hadde ingenting å frykte. ei flott sau dette her!

så stoppet vi ved en bro. jeg tok noen bilder på broen og noen bilder før broen, men dette bildet ble jeg mest fornøyd med. jeg syns det ble så stilig med steinene i fokus og de flotte fjellene bak.

som dere ser så var det litt grått vær, men det hindret ikke meg i å få tatt noen bilder og de ble jo utrolig stilige til tross for været. etter kjøreturen så satt jeg og mamma å spilte yatzy og hadde det veldig fint. søstra mi hadde dratt til byen med ei venninne så før vi kom hjem så måtte vi jo dra å hente nøkkelen. men når vi var kommet hjem så satt vi ganske lenge med yatzyblokka og snakket sammen. så det var en utrolig flott dag i går. så da fikk mamma en fin bursdag. jeg er utrolig glad for at jeg fikk vært med på dagen hennes. hun feiret ikke noe spesielt, men vi jentene fikk jo hatt en skikkelig koselig dag sammen og hun fikk en bursdagsgave fra meg. neste år fyller hun rundt tall så da blir det nok å feire med et stort smell, men det er et helt år til! før det skal vi jo feire søstern. hun blir jo 18 år gammel. som tiden flyr.

hva gjorde du i går?

#pizza #resturant #feire #mamma #verdensbeste #VBM #verdensbestemamma #bursdag #natur #bilder #sau #fjell #tur

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg