Frø fra…

Jeg og gubben hadde kjøpt moreller og i dag fikk jeg en god ide. Vi har jo tatt masse forskjellige frø før og puttet i jord. Så da tenkte jeg hvorfor ikke prøve det med morellene? Hva har vi å tape? Morellene er jo alt kjøpt og jord har vi jo også. Så da måtte morellsteinene åpnes og frøene måtte ut. De har jo ligget i bollrn siden i går så de var jo alt tørre. Så da tok jeg noen av frøene og plantet dem i små potter (de frøene jeg tror har best kvalitet og spirer fort). Når/vis noen av disse spirer så tenkte jeg å finnen noen større potter. Og spirer flere av disse så går det jo ann å selgr norn av dem. Jeg trenger jo ikke flere enn ett morelltre. Så vi får se hvordan det går. Om det kommer noe trær så blir ikke dette plantet i bakken før til våren igjen, men det er jo spennende å se hva som skjer da. Man vet jo ikke før man har prøvd!

På bildet over ser dere hvordan frøene ser ut når vi har fått dem ut fra steinen.
Du trenger:
En tang
Slik gjør du det:
Du tar morellsteinen og plasserer den forsiktig inni hullet på tangen. Husk at disse steinene kan sprute og hoppe rundt når du klemmer så det beste er å holde rundt. Gubben fikk steinen midt i øyet. Han var nok glad for at han lukket øyet før den biten traff. Om du er redd for at det skal skje med deg så kan du jo ta på vernebriller/svømmebriller. Når du har fått ut frøene så er det egentlig bare å putte dem i jorden.

Husk at jeg har aldri gjort det før så jeg vet ikke hva resultatet blir, men vis du vil se hvordan det går her så er det jo bare å følge bloggen min og se hvordan det går med mine frø.

Her er dem plantet. De jeg tror vil fungere i de små og de jeg er usikre på i den store, røde potta.

Høres dette spennende ut?
Er det noe du kunne tenkt deg å prøve?

#frø #så #moreller #morellfrø #potter

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg