Vi får besøk i helgen

i går var det skikkelig stormvær her og det var ikke noe vær for å være ute. så i går brukte jeg mye av tiden på å rydde inne. jeg fikk også en telefon fra Pappa som sa han skulle komme nedover vis det ikke var så ille vær. i dag er det roligere her, men hos han var det vist litt regn ennå. heldigvis skulle han dra hit og da kommer søstra mi oppover. så da blir det kjempe koselig. nå har vi ikke sett Pappa på 1 år. ja, det er ganske kjipt og det skal ikke være sånn. jeg syns mest synd på søstern som har fått minst tid med pappa og som bare er 18 år snart. det er nok ikke lett å være i den situasjonen så ung. det har jo gått MANGE år siden han og Mamma gikk fra hverandre, men det er de siste åra han har flyttet langt unna. det gjør det jo vanskelig for oss å ta en tur, men vi har i allefall denne helgen og det skal bli kjempe koselig. vi får håpe på fint vær så kanskje vi kan grille, men med tanke på den stormen som var i går så tror jeg ikke det regnværet er over ennå…

så da er planene satt for hele helgen. jeg gleder meg masse og håper bare søstern min orker å være her hele helgen. forrige gang han var her så var hun ikke i form. det går litt opp og ned tror jeg så vi får satse på at hun klarer å være her sammen med Pappa nå i helgen. grunnen til at det er i helgen er fordi han jobber en god del og må ta de fridagene han har innimellom, men han fant i det minste tid til barna sine….


bildet er et par år gammelt, men her er Pappa, jeg og lillesøster på blåfarveverket. det var utrolig moro.

som dere ser på bildet over så har jeg gått ned en del siden det bildet ble tatt, men jeg syns dette bildet er utrolig fint allikevel. jeg har ikke så mange bilder av oss og pappa så dette vil jeg ta godt vare på. Pappa har gjort mange feil og har ikke alltid vært der for oss, men han er fortsatt Pappaen min og jeg er ufattelig glad i han. familien min betyr alt for meg så denne helgen har jeg ventet lenge på. endelig kommer Pappa hit igjen og søstern kan være her. det er rett og slett perfekt. eneste som mangler er broren min…


Bilde av søstern fra blåfarveverket, utsikten.


Pappa på blåfarveverket, på kafèen (før vi skulle inn i gruvene).

når jeg sitter å mimrer sånn så kjenner jeg at jeg savner å ha Pappa i nærheten. det er ikke lett når man kommer fra skilte foreldre og plutselig stikker faren og gifter seg med ei annen… det var faktisk veldig vondt da han flyttet såpass langt. at han fant seg ei ny ei gjorde ikke meg noe, men å flytte så langt vekk er noe jeg har slitt med utrolig masse og kommer til å gjøre det resten av livet tenker jeg. jeg ser han nesten aldri og det sliter på meg. det gjør nok vondt for de 2 andre også, men jeg kan jo bare snakke for meg (det er jo min blogg). men nå er det ingen vits i å være lei seg. i dag kommer han og vi skal ha en fin helg og kose oss sammen her hjemme hos oss.


bildet er fra blåfarveverket

#blåfarveverket #besøk #pappa #familie #savn

4 kommentarer
    1. Håper dere får en veldig veldig fin stund sammen <3 Viktig å ta vare på tiden man har sammen, når man har den. Det har denne frua lært en hel masse om så det er et velmenende tips :-))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg