Naturen i bilder

jeg lagde jo et innlegg der jeg viste dere bilder av meg fra langt tilbake, bilder som ikke er lagt ut her og som har ligget på pcen en god stund. nå tenkte jeg å gjøre det samme, bare med naturbilder. for når jeg gikk over bildene så fant jeg faktisk noen naturbilder som jeg ikke har hatt på bloggen før. jeg har jo alltid likt å ta bilder av naturen og blomstene så da har det jo blitt en god del. i dag skal dere få se noen av de bildene. for plutselig så finner jeg noe jeg syns er utrolig fint og da kan jeg jo ikke bare la de være. nei, jeg må jo vise dem frem. det er jo utrolig flott natur rundt her vi bor og det er jo alltid noe å ta bilde av. bare å gå en rundtur så finner jeg noe spennende. så her får dere noen eldre bilder som er tatt rundt her.

dette er faktisk en stein fra blåfarveverket. den er fra det som ble tømt ut etter at de hadde lagd den flotte blåfargen. ja, Modum har et lite blåfjell kan man si. jeg er veldig glad i denne steinen for det er så mye historie som ligger i nettopp dette. det er ganske utrolig egentlig. men den historien får komme en annen gang. for dere som ikke vet noe om blåfarveverket så kan jeg ta et innlegg om dette en annen gang for det er faktisk en veldig spennende historie. og for dere som ønsker så har dem gruveturer der de forteller om nettopp dette. jeg har vært med på slik gruvetur flere ganger og syns det er like spennende hver gang.


denne blomsten er fra det gamle blomsterbedet våres. det var nemlig et flott blomsterbed her når vi flyttet inn. det var ikke så mye som vokste der, men disse blomstene var utrolig flotte. vi har ikke disse i hagen noe mer, men jeg har i det minste bilde av dem før gubben gravde bort blomsterbedet. kanskje vi kan skaffe noe lignende i fremtiden. de gjør jo ganske mye ut av seg og jeg liker hvordan blomsterbladene ligger. veldig flotte. jeg savner dem veldig mye!


jeg syns jo det er utrolig fascinerende med stubber som har mose på seg. det tar seg også veldig fint ut på bilder! så dette bildet er tatt en dag jeg og gubben var på tur i nærområdet. er det ikke stilig? jeg syns det er veldig stilig!


og her har vi da en stubbe uten mose på seg. veldig flott det også. dette bildet syns jeg er utrolig fint fordi det er så lys farge på det lille grantreet også kommer det andre i bakgrunnen med mørkere grønnfarge. og oppi det hele så får vi en stubbe med veldig gråtone som gir litt med fokus til det lille lysegrønne treet. 


og selv om det ikke er vinter nå så måtte jeg bare vise dere hvor flott geithusbrua faktisk er om vinteren. den er jo helt fantastisk når snøen legger seg på brua og de flotte trærne som er i bakgrunn. det er rett og slett som et postkort.

som dere kanskje skjønner så trives jeg utrolig godt her jeg bor og kunne egentlig aldri tenkte meg å flytte. det er rett og slett perfekt her!

hvilket bilde likte du best? min favoritt er vinterbildet (selv om jeg ikke er noe glad i vinter og kulde så er det rett og slett nydelig).

#natur #bilder #vinter #sommer #blåfarveverket #stein #stubbe #mose #geithusbrua #modum

10 kommentarer

Siste innlegg