Agurk i drivhuset

da jeg var ute i stad, så jeg ned i drivhuset vi har i hagen. der er det tomat, melon, chili, agurk og paprika. men det som er mest spennende å se er agurken. den vokser mer og mer for hver dag. så jeg tok kameraet mitt og tok et bilde av den største agurken som vokser nedi drivhuset. det er helt sjukt at det faktisk går ann å dyrke agurk i Norge med et lite drivhus. men her er jo bevis på at det faktisk går ann å få agurker i Norge.

det eneste vi har gjort er å kjøpe en agurkplante, plante den i pallekarm og sette drivhus over. så har vi vannet godt hver dag og latt den få vokse seg stor. den har jo ganske god plass nå som vi har hengt den opp. men jeg er så sjokka over at den har vokst så utrolig masse og blitt så fin! det ligner faktisk en av de agurkene som man får kjøpt i butikken. men det er så klart en stund til før vi kan spise den. og ikke nok med at denne har blitt så stor og fin, det kommer til å komme flere sånne i løpet av sommeren. det er nemlig flere små agurker som spirer rundt på planten. hvor kult er ikke det da!?! jeg syns det er kjempe kult at den trives så godt i vår hage og jeg gleder meg til å ha denne agurken i salaten, på maten og bare maule den. jeg er veeeeldig glad i grønnsaker så det å dyrke sin egen mat er så utrolig gøy! hardt arbeid stelling i hagen, da smaker det så mye bedre!

#drivhus #hage #grønnsaker #grønnsakshage #drivhushage #agruk #agurkplante #bilde

8 kommentarer

Siste innlegg