Koselig besøk

Ja, da har vi hatt skikkelig koselig besøk av mamma og søstern. Vi spiste pølser og koste oss masse. Søstra mi gikk igjennom sminken min og fortalte en del hvordan man bruker hva. Jeg bruker jo ikke så mye sminke og aner så vidt hva higlight er. Det er jo kommet så mye nytt siden jeg var ungdom at jeg har falt helt ut. Merkeklær og merkesminke er noe jeg aldri har satt meg inn i, men hu har gått design og håndverk. Hun har satt seg skikkelig inn i sminke og er utrolig flink til å sminke seg i motsetning til meg. Så i stedenfor at hun ser opp til meg så er jeg mektig imponert av hennes sminkegerdigheter. Det er så klart myyye mer ved henne enn bare det, men akkurat i dette tilfelle ble det sminke. Jeg føler jeg lærer noe nytt hver gang hun går igjennom sminken min. Vel, uansett… hun fikk med seg et palett med øyeskygge jeg ikke kan bruke. Øynene mine reagerer veeeldig på det. Uansett hva jeg bruker så vil øynene mine renne, men disse øyenskyggene var helt ille! Og det jeg ikke reagerer på, det reagerer hun på. Det er jo egentlig ganske greit for da får hun den sminken jeg ikke kan bruke og omvendt. Mamma tok med seg 2 lipgloss jeg ikke har brukt. Jeg har så mye sminke og særlig leppestifter og lipglosser. Det er ikke plass til alt. Jeg bruker sminke for photoshoots, desucon og bursdager osv. Det blir jo ikke brukt så mye for å si det sånn. Om sommeren har jeg alltid så fin farge i annsiktet og trenger egentlig veldig lite sminke. Jeg liker utseende mitt akkurat sånn det er. Og er man ikke flink til å sminke seg så er det like greit å holde det på et minimum. Desutten kler jeg kun mørke farger og det passer jo ikke til hva som helst. De siste gangene jeg har brukt mye sminke har vært til konserter, dratt på byen eller spesielle dager, som i morgen. 17. Mai må man jo bruke litt sminke. Da tenkte jeg også å ha på meg en kjole eller et skjørt og bluse siden vi skal bort. Og flere av dere har jo ønsket å se outfit bilder så i morgen får jeg se om jeg får rotet meg til en liten photoshoot med venninna mi. Forrige gang jeg var hos henne så prøvde hun en del kjoler og jeg fant en hun var spesielt fin i som jeg virkelig håper hun bruker i morgen. Det er sjeldent at hun bruker kjole og enda sjeldnere at hun bruker rosa. Denne kjolen er svart og rosa så det blir morro å se om hun bruker nettopp den.

Eller så ble det en veldig fin dag i dag. Jeg og søstern min snakket med pappa over telefon og mamma fikk han til å gå med på en far-datter campingtur i Gol. Det blir utrolig koselig. Vi gleder oss veldig til å få litt tid sammen med pappa bare oss 3. Så håper vi at han kommer nedover i sommer også så vi kan ta en tur på blåfarveverket. Jeg og gubben har nemlig snakket om det. Vi får nesten bare vente og se hva det blir til. Alt er så usikkert når det kommer til pappa på grunn av jobben han har. Han kjører melk for Tine og bor ganske langt unna, men å få til en tur nedover må han vel klare!! Men først blir det Gol. Jeg har aldri vært der han har campingvogna så det blir morro å se hvordan det er der oppe. Jeg og vubben hadde jo snakket om en tur opp dit, men det koster jo litt for både bensin og leie av hytte. Litt vanskelig å legge ferieplaner når det er så mange andre planer her hjemme som tar så mye penger og tid. Men om det ikke blir noe tur i år så gjør ikke det noe. Her har det jo skjedd så mye uansett.

Legger ved et nydelig bilde av min nydelige søster som ble tatt i dag.

Her er et bilde fra en gang søstern min var på overnatting. Da bakte vi julekaker og hadde det utrolig morsomt.

10 kommentarer

Siste innlegg